Sony: ezt hogyan csinálták?
A Sony csoport adózás utáni eredménye a harmadik negyedben 143,8 milliárd jenre ( 1,4 milliárd dollárra) nőtt szemben az egy évvel ezelőtti 92,6 milliárd jenes eredménnyel.
Az árbevétel viszont 7,5 százalékkal 2,15 billió jenre ( 20,9 milliárd dollárra) csökkent a megelőző év harmadik negyedének 2,32 billiós jenes árbevételéről. Erősen esett a tévékészülék, a hordozható zenei lejátszók eladása, folytatva az elmúlt évek tendenciáját. A Sony teret veszít az olcsó ázsiai vetélytársaihoz képest, de a japán gyártókkal, köztük a Sharppal szemben is nehezen állja a folyadékkristályos készülékekben, vagy a Panasonic DVD-ket gyártó Matsushitaval szemben a versenyt.
Mindennek ellenére a Sony profitkilátásán nem változtatott: a március végéig tartó pénzügyi évben 150 milliárd jenes ( 1,5 milliárd dolláros), az előző évi 88,5 milliárd jenes eredménynél 69 százalékkal magasabb profitot prognosztizál.
MTI