Ágh Péter a kormányzat "felesleges kiadásai" között elsőként a kormanyszovivo.hu portálról beszélt. Mint mondta, az e célra elköltött 200 millió forint túlságosan sok pénz, ráadásul már az oldal elkészítése is felvet aggályokat. Ágh Péter szerint ugyanis, azok az információk, amit ez az oldal tartalmaz, megtalálhatóak a Miniszterelnöki Hivatal honlapján, de az MTI megfelelő részlegénél is. Mint Ágh Péter mondta, a kormányszovivo.hu oldal beszállítói között van Gyurcsány Ferenc egykori üzlettársának cége is, aki egyébként korábban más kormányzati megrendelést is kapott.
A politikus a felesleges kiadások között említette még, hogy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) - állítása szerint - 3,3 milliárd forintot költ kommunikációs kiadásokra, a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) 600 millió forintot fordít szintén kommunikációra, a kormányzati tevékenység reklámozására, de - véleménye szerint - a tanulmányok elkészítésére kifizetett összegek is feleslegesek. Mint Ágh Péter mondta, ezeket a megbízásokat is a szocialistákhoz közelállók kapták. A politikus név szerint említette Baráth Etele szocialista országgyűlési képviselő fiát, aki "több száz millió forint értékben kapott kommunikációs megbízást".
Budai Bernadett kormányszóvivő az MTI-nek úgy fogalmazott: azt Ágh Péternek is tudnia kell, hogy a kormánynak nem csak jogszabályokban meghatározott kötelessége, hanem felelőssége is az állampolgárok pontos és korrekt tájékoztatása a kormány döntéseiről. Az embereknek pedig jogos elvárása, hogy értesüljenek a mindennapjaikat érintő intézkedésekről, éppen ezért a lakossági tájékoztatás a kormányzati munka egyik kiemelkedően fontos feladata - tette hozzá.
Hangsúlyozta: a lakossági tájékoztatásra felhasználható forrást minden évben az aktuális költségvetési törvény határozza meg, amelyből a kormányzatnak mintegy tízmillió állampolgárt kell tájékoztatnia. Ez az idei keretösszeget figyelembe véve azt jelenti, hogy egy főre vetítve hozzávetőlegesen 260 forintot fordíthat éves szinten a kormányzat a tájékoztatásra, ami kevesebb, mint négy belföldre feladott postai levél költsége - közölte.
Budai Bernadett szerint a lakossági tájékoztatás fontosságát bizonyára a Fidesz-kormány is felismerte annak idején, ezért is történhetett az, hogy az akkori kormányzat 2001-ben, azaz 1 év leforgása alatt kormányzati kommunikációra az állami ünnepségek szervezésével együtt - akkori árakon - közel 7 milliárd forintot fordított.
Emlékeztetett arra: a kormanyszovivo.hu egy komplett rendszer, amely egyaránt segíteni kívánja az újságírók munkáját és a lakosság tájékoztatását. Olyan speciális szolgáltatásokat nyújt a rendszer, amelyekkel például az ország bármelyik szegletéből élőben nyomon követhetik a sajtótájékoztatókat, sőt, akár kérdéseket is feltehetnek a tájékoztatók vendégeinek, a médiaarchívum segítségével pedig hiteles forrásból kereshetik vissza, hogy mi hangzott el a korábbi tájékoztatókon - hangoztatta a kormányszóvivő. Hozzátette: abban pedig semmi meglepő nincs, hogy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Európa egyik legnagyobb reklámügynökségének magyarországi képviselőjével köt szerződést.
Gyurcsány: Jobbak lettek az esélyeink
Konzorciumok indulnak a közbeszerzéseken
Kormányzati önreklám 3 milliárból?
"Orbán a szocialisták kezére játszott"
MTI