Az alagút tovább deformálódott, a felszíni löszös talaj süllyedése pedig elérte az úgynevezett felvonulási telephelyhez vezető utat, így ezt a szakaszt kedden le kellett zárni - mondta el Rakita András, miután Hargitai Jánossal, a baranyai közgyűlés elnökével szemlét tartott a gyorsforgalmi út építkezésén.
A főmérnök szerint a süllyedés és a deformáció megállhat, de újabb omlás is bekövetkezhet az alagútban. A probléma megoldására és a továbbépítés módjára egy háromtagú szakértői csoport tesz javaslatot, ennek részleteit a jövő héten hozzák nyilvánosságra.
Rakita András utalt rá, hogy az "A" jelzésű alagút július végén, heves esőzéseket követően, 120-140 méter hosszan omlott be, a felszínén pedig 60-80 méter hosszú repedés keletkezett. Azóta folyamatosan figyelik a földfelszínen és az alagútban végbemenő változásokat. Ennek megfelelően megtették, illetve megteszik a szükséges műszaki, biztonsági intézkedéseket. Az alagútnál dolgozó 232 munkás jelenleg kényszerszabadságon van.
A főmérnök korábban azt közölte: az alagútnál jelenleg áll a munka, de ahogy az akadályok elhárulnak, azonnal folytatódni fog, mert a határidő betartása nemcsak gazdasági, hanem a két év múlva kezdődő pécsi Európa Kulturális Fővárosa (EKF) program miatt társadalmi érdek is.
Az M6/M60-as autópálya Szekszárd-Bóly-Pécs szakaszának építése az alagutak kivételével az ütemtervnek megfelelően halad, és az út elkészül a határidőig, 2010 tavaszáig - jelentette ki.
Hargitai János a szerdai sajtótájékoztatón reményét fejezte ki, hogy a sztráda 19 kilométeres szakasszal "megtoldva" még a kormány által ígért 2013-as határidő előtt eléri a horvát határt, kapcsolódva déli szomszédunk Eszék felé vezető autópályájához. Úgy vélte: a szeptember elejére, Pécsre tervezett magyar-horvát kormányülés áttörést hozhat az ügyben.
Az M6/M60-as autópálya Szekszárd-Bóly-Pécs közti 81 kilométeres szakasza magántőke bevonásával, úgynevezett PPP-konstrukcióban, nettó 266,1 milliárd forintból valósul meg. A munka során 7,5 millió köbméter földet mozgatnak meg, továbbá 900 ezer tonna aszfaltot használnak fel. A földmunkák 52 százaléka, a hidakat tartó pillérek 70 százaléka már kész.
A kivitelezők az autópálya-építés mellett 300 ezer négyzetméter állami közutat felújítanak, új nyomvonalat építenek, vagy tehermentesítő szakaszokat készítenek. Emellett 500 ezer négyzetméternyi egyéb, az autópálya megközelítését biztosító burkolt, vagy stabilizált földutat építenek.
Két év alatt elkészül az M6-os
Az MO-áson is mérni fognak
MTI