Az önkiszolgálásban - azaz az előrecsomagoltan - értékesített áru esetében is csekély mértékű, kilogrammonként 20 forintos drágulást regisztrált a Nielsen, vagyis a húsvéti főtt sonka 1.964 forintról 1.984-re drágult. A Nielsen szerint a stabil átlagárak egyik oka, hogy a gyártók termékfejlesztési stratégiájukban alacsony árakra törekednek.
A termékcsoportban is kezdenek előtérbe kerülni a kereskedelmi márkák. A mennyiséget tekintve a forgalom 29 százalékát "vitték el" a múlt év március-áprilisban, míg két évvel korábban még csak 20 százalékát. Értékben az önkiszolgálásra előrecsomagolt főtt sonkából 56 százalékot adtak el a legutóbbi három évben.
Önkiszolgálásban az eladott mennyiség 45 százaléka jutott a főleg diszkontokat és szupermarketeket magában foglaló, 401-2.500 négyzetméteres üzletekre tavaly január és június között. A hipermarketek részaránya ugyanakkor 33 százalék volt. A 400 négyzetméteres és kisebb, hagyományos üzletek mutatója 23 százalékon állt. Ezek az arányok az utóbbi három évben stabilak maradtak.
Húsbavágó tények: a disznóvágás veszélyei
Élelmiszert még csak veszünk, de a többit...
Csak a szupermarketeknek megy jól
Élelmiszerárak: első ránézésre nem változott semmi
MTI