A Suzuki "néhány héten" belül választ vár a Volkswagentől annak tudatában is, hogy az együttműködés felbontására szeptemberben tett kezdeményezésére a Volkswagen nem mutatott hajlandóságot a beleegyezésre. A 2009-es részvénycserés együttműködési szerződés keretében a Volkswagen 19,9 százalékos Suzuki részesedésre tett szert.
Szuzuki Oszamu a Suzuki elnöke közleményében hangsúlyozta, hogy a részvényesi együttműködés célja a Volkswagen technológiája átvételének megkönnyítése volt. "Csalódottan kell megállapítanom, hogy mind a mai napig nem kaptuk meg amit ígértek." Az elnök rámutatott, hogy a Volkswagennek vissza kell adnia a birtokában lévő Suzuki részvényeket, amennyiben nem biztosít hozzáférést a Suzukinak technológiájához.
Harajama Jaszuhito a Suzuki alelnöke a sajtókonferencián elmondta, hogy nem befektetésre adták át részvényeinket a Volkswagennek, hanem részvénycserével pecsételték meg együttműködési szándékukat. Hozzátette, hogy az együttműködés fő célja olyan környezetvédelmi know-how, mint a hibrid hajtáslánc technológiákhoz való hozzáférése volt, mivel erre azonban nem került sor, a Suzuki vissza akarja kapni részvényeit.
A Volkswagen AG szóvivője pénteken a Dow Jones Newswires megkeresésére visszautasította a Suzuki vádjait, hogy nem tett volna eleget a szerződésben foglaltaknak, mondván, a Volkswagen mindig betartja a szerződéseit. A Volkswagen szóvivője elmondta, hogy a Volkswagen kezdettől fogva mindent megtett a sikeres együttműködés érdekében.
Nem ez az első eset a két autógyártó közötti vitára, korábban a Volkswagen vádolta meg a Suzukit szerződésszegéssel, a panasz akkor közvetlenül az Esztergomban gyártott SX4 típust érintette. A Volkswagen hivatalos közleménye szerint a Suzuki megsértette az 2009-es partnerségi megállapodást azzal, hogy dízelmotorokat vásárol egy más gyártótól, vagyis nem a Volkswagentől. Részletek>>
MTI, Privátbankár