A könnyűipari kereskedelemben a legrosszabb a helyzet. A késedelmes napok száma március óta több mint a duplájára, 44-ről 92 napra nőtt úgy, hogy a felek a közösen meghatározott fizetési határidőt 35 napról 52 napra tolták ki, így a tényleges kifizetés ebben az ágazatban átlagosan a 144. nap környékén történik meg - hívják fel rá a figyelmet.
A haszongépjármű-kereskedelemben annak ellenére nőtt 81 százalékkal 85 napra a fizetési késedelem, hogy a piaci szereplők március óta a hivatalos fizetési határidőt 26 napról 18 napra szorították le. Ez a közlemény szerint azt bizonyítja, hogy recesszióban az adminisztrációs intézkedések önmagukban nem elegendők.
A felmérésben a megállapodásban rögzített fizetési határidők, a késedelmes napok száma, valamint az ezek összegéből adódó teljes finanszírozási időszakok változásait vizsgálták. |
Csatlós Csilla a fizetési késedelem növekedésének okaként a recessziót és a banki finanszírozás megszűnését nevezte meg. A vásárlóerő csökkenésének hatására a beszállítói körben egyre erősebb az eladási kényszer. Ez és a bankok kivonulása a gazdaságból a beszállítói kört kényszerfinanszírozóvá tette - jelzik. Az nem megoldás, hogy a végtelenségig toljuk ki a fizetési határidőt, mivel erre rámegy mindenki, kereskedő és gyártó egyaránt - mondta az ügyvezető, majd hozzátette: nem szabad elfelejteni, hogy minél régebbi egy kinnlevőség, annál nehezebb érvényesíteni.
A behajthatatlan kinnlevőségek felhalmozódása ellen pedig egyet tanácsolhatok: a bizalmatlanság, a gyanakvás, a partnerek leinformálása és a követeléskezelés legyen egy cég mindennapos gyakorlatának része - fogalmazott az ügyvezető
Felszámolva: egyre több cég dobja be a törülközőt
Céges tartozások: 10 millió felett nő a kísértés
Módosul a Csődtörvény
Horror: tömegesen hullanak el a magyar cégek
Bajnai kezeskedik: felszámolja a lánctartozásokat
Privátbankár