.jpg)
“Ha a kibocsátási számokat Európa legjobbjai szemszögéből nézzük, akkor nem változott a 2007-es sorrend”, mondta David Di Girolamo a JATO Consult Vezetője. “A BMW kimagaslóan teljesített az abszolút legnagyobb mértékű kibocsátási csökkenéssel, különösen ha figyelembe vesszük a roppant széles termékskálájukat. " A JATO azt is kiemeli, hogy a gyártók a kibocsátás csökkentésére irányuló ellentétes trendek ellenére javítják CO2 kibocsátási mutatóikat.
“Az egyre komolyabb biztonsági követelmények elterjedése, valamint a növekvő kényelemigény egyre csak növelik az autók tömegét és súlyát, mely faktorok egyértelműen felfelé tolnák a CO2 kibocsátási értékeket. De mindezek ellenére a gyártóknak sikerül egyre nehezebb, kényelmesebb és biztonságosabb autókat előállítaniuk a kor környezetvédelmi elvárásaihoz alkalmazkodva” - mondta el Di Girolamo.
Az ACEA és EU közötti korábbi, CO2-kibocsátás csökkentésre irányuló megállapodása alapján a 2008-as év egyben egy célév is volt, melyben a gyártó csoportoknak 140 g/km-re kellett csökkenteni az általuk gyártott személyautók átlagkibocsátását. A teljes piacnak nem sikerült ezt az értéket elérni, a 2008-as összpiaci átlag 153.7 g/km lett, csak a Fiat csoportnak, valamint a PSA csoportnak sikerült teljesítenie a célt 2008-ra. A következő célszám a 130 g/km, melyet az iparágnak 2015 végére kell teljesítenie.
Nem kell többé aprópénz a parkokáshoz!
Lavinát indítana el az Opel megsegítése
Nem mennek a japán autók
Szabadulnak a vállalkozások a céges autótól