Szerény hízás a Danone-nál
A forgalom 18,2 százalékkal - szervesen, azaz változatlan csoportösszetételre és azonos valutaárfolyamokkal számolva 9,6 százalékkal - 7,691 milliárd euróra bővült 6,508 milliárdhoz képest. Az elemzők csak 7,6 százalékos szerves növekedést vártak. A tavalyinál gyorsabb ütem azonban átmenetinek bizonyulhat: a féléven belül lassult a szerves növekedés, az első negyedévben 11,6 százalékos volt, a másodikban 8 százalékos, rendre éves összehasonlításban.
"A piacokon a fogyasztási irányzatok bizonyos lassulását tapasztaljuk", írták a beszámolóban. Egész évre 8-10 százalékos szerves bevétel-növekedést, és 15 százalékosnál kisebb egy részvényre jutó profitnövekedést jósoltak a cégnél.
Tavaly a Danone 1,302 milliárd eurós adózott eredményt ért el, 9 százalékkal többet a 2006-os 1,194 milliárdnál. A bevétele 3,6 százalékkal - szervesen, azaz változatlan csoportösszetételre és valutaárfolyamokkal számolva 7,2 százalékkal - 14,579 milliárd euróra gyarapodott 14,073 milliárdról.
A Danone tavaly októberben zárta egyik versenytársa, a holland Numico megvásárlását 12,3 milliárd euróért. A Danone kínálatát jól bővíti majd a Numico csecsemőtápszer és babaétel üzletága, vélik elemzők.
Másfelől a Danone tavaly novemberben 5,3 milliárd euróért eladta az aprósütemény, gabonapehely és müzli üzletágát - Latin-Amerikán és Indián kívül - a világ legnagyobb aprósütemény-gyártójának, az amerikai Kraft Foods Inc.-nek, 5,3 milliárd euróért, benne a Győri Keksszel is.
Jelenleg a Danone friss tejtermékekkel, ásványvízzel, csecsemőtápokkal és orvosi tápszerekkel foglalkozik.
Eladták a Balatont
Imádjuk a gyümölcsjoghurtot
A bébipapi is húzta a Danone-t
MTI