Szerszámból is a sajátmárkásat szeretjük
Az eladási számokat vizsgálva megállapítható, hogy 2009. január-augusztus időszakban a tavalyi év azonos időszakával összehasonlítva a teljes piac darab alapon 27,8 százalékkal, értékben pedig 35,2 százalékkal esett vissza - olvasható a GfK Hungária sajtóközleményében.
A válság hatására kialakult fokozott árérzékenység az elektromos szerszámgépek piacán is megfigyelhető. Közvetlenül a gazdasági helyzet drasztikus romlása előtt már érzékelhető volt az a tendencia, miszerint a fogyasztók egy termék kiválasztásakor már nem csak az árat nézik meg, hanem a minőségi tényezőket is figyelembe veszik.
Ez a jelenség azonban a gazdasági recesszió hatására eltűnt, és a sajátmárkás, kedvező áron értékesített termékek újra virágkorukat élik egyes kereskedelmi láncokban. A hagyományosan is erős márkák megtartották piacrészüket, a sajátmárkás termékek pedig elsősorban a kisebb márkáktól tudtak elhódítani piacrészt.
A netes vásárlás alig nyom a latban
Spórolás válság idején: meddig nyújtózkodunk?
Privátbankár