Színes és szagos: a Louis Vuitton megveszi a Bulgarit
A világ legnagyobb luxusipari társasága, a Louis Vuitton táskákról is ismert francia LVMH csoport többségi részesedést vásárol az órákat és ékszereket családi vállalkozásban gyártó olasz Bulgariban.
A cég 50,45 százaléka részvénycserével kerül az LVMH-hoz. Az alapító család 16,5 millió LVMH-papírt kap a 152,5 millió Bulgari-részvényből álló csomagjáért cserébe.
A francia társaság a világhírű olasz cég egészére pályázik, részvényenként 12,25 eurós ajánlatot tesz a Bulgari papírokra, ami 60 százalékos felárat jelent az utóbbi egy hónap átlagos árfolyamához képest.
A Bulgari hétfőn kiadott közleménye szerint az ügylet a társaság hosszú távú fejlődését szolgálja. A részvénycserével a Bulgari família a második legnagyobb családi részvényes lesz az LVMH-ban, 3 százalékos tulajdonrésszel. Az első a leggazdagabb francia, Bernard Arnault, a jelenlegi vezérigazgató, aki 20 milliárd dollár értékű óriásvállalatot épített fel az 1987-ben alapított LVMH-ból.
A Louis Vuitton mellett luxusmárkák tucatjait - például a TAG Heuer karóra- és a Dom Pérignon pezsgőmárkát - egyesítő LVMH legutóbb a Hermesbe szállt be. A selyemsálakról és retikülökről híres cégben 1,45 milliárd euróért 14,2 százalékot szerzett, részesedését pedig részvényopciók lehívásával 17,1 százalékra növeli. A LVMH így a társaság második legnagyobb részvényese lesz az ugyancsak francia Hermes család után, amelynek tagjai együtt több mint 70 százalékot birtokolnak.
Az új szerzemény, a Bulgari 1884 óta működik. Egy görög bevándorló, Sotirios Bulgari alapította. Első üzletét 1905-ben nyitotta a római Via Condottin. Azóta több mint 260 Bulgari márkabolt nyílt világszerte.
MTI