.jpg) 
                    
    
A sajtófőnök megjegyezte, hogy a sztrájk miatt a vonatok közlekedése kiszámíthatatlan, kényszerű késésekre, járatkimaradásokra, útvonal-rövidülésekre kell számítani, és a nemzetközi vonatok közlekedése sem garantált. 
    
Gelencsér László, a VDSZSZ vezető ügyvivője hétfőn hajnalban azt mondta: Budapesten, a Nyugati és a Keleti pályaudvaron több szakszolgálat is sztrájkol, ezért nem közlekednek a vonatok. A Nyugatiból mindössze egy, már éjfél előtt előkészített vonat indult el Ceglédre.
    
| Valamennyi Volán-társaság elfogadja a MÁV-Start Zrt. által kiadott, érvényes vasúti bérleteket, a MÁV tényleges és családtagi arcképes igazolványokat, valamint a Budapesti Közlekedési Szövetség által kibocsátott budapesti egyesített bérletet, illetve kiegészítő bérleteket a sztrájk ideje alatt - közölte a MÁV. A BKV is elfogadja a vasúti bérleteket a 2-es és a 3-as metrón, valamint a gödöllői és a ráckevei hév vonalán. | 
A VDSZSZ tájékoztatása szerint több vidéki városban is erős a sztrájk támogatottsága. Gelencsér László elmondta: Szegeden a műszaki dolgozók sztrájkolnak. A VDSZSZ arról most tájékozódik, hogy a nap folyamán mi lesz a Szeged-Budapest közötti gyorsvonatokkal.
Békéscsabán nagyon erős a sztrájk, nem fognak vonatokat fogadni, sem indítani, és több szakszolgálat sztrájkol Debrecenben és Nyíregyházán is, Záhonyban pedig teljesen blokkolják Ukrajna felé a személyforgalmat - tette hozzá. A vezető ügyvivő szerint fennáll a veszélye, hogy a reggeli műszakváltáskor - ami hét óráig mindenhol lezajlik - sztrájktörők váltják le a munkabeszüntetőket. Kifejtette: nem szükséges, hogy magas legyen a részvételi arány, mert "nem attól fog megállni a vasút".
| A MÁV közlése szerint, ha valaki a várható vonatkésés miatt az utazás megkezdése előtt lemond az utazásról, akkor kezelési költség nélkül visszakapja a jegy árát. Ez érvényes akkor is, ha a vonat nem közlekedik. A sztrájk ideje alatt a nagyobb budapesti és vidéki állomásokon a MÁV-START mintegy 100 munkatársa tájékoztatja az utasokat a vonatok közlekedéséről. | 
A VDSZSZ eredeti követelése 10 százalékos többletbéremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, a MÁV Cargo privatizációs bevételéből pedig 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutasnak. Ez egészült ki azzal a követeléssel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás, valamint a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja a vártnál magasabb inflációt. Az egyeztetést hétfőn folytatják.
Leépítést tervez a MÁV?
Hétfőn gördülhet tovább a vasutassztrájk
Milliárdos bukta a MÁV-nál
Vasutasmegállapodás? Ugyan!
A MÁV is behajtja a bliccelők adósságát
MTI
.jpg) Hajnali jelentések szerint Budapesten a Keleti és a Nyugati pályaudvar indít és fogad vonatokat, a Déli azonban nem - közölte Kavalecz Imre, a MÁV sajtófőnöke
Hajnali jelentések szerint Budapesten a Keleti és a Nyugati pályaudvar indít és fogad vonatokat, a Déli azonban nem - közölte Kavalecz Imre, a MÁV sajtófőnöke		 0,39 pontos a csökkenés.
							0,39 pontos a csökkenés.						 
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                        


 
