T-Mobile: nem volt komoly probléma
Az MTI által megkérdezett vállalkozásoknál, a mentőknél és a tűzoltóknál, valamint a közszolgálati sajtónál nagyobb problémát nem okozott a legnagyobb mobilszolgáltató pénteki leállása, inkább az egyéni előfizetőknek járt kényelmetlenséggel az üzemzavar.
A taxitársaságok többsége több rendszert is használ, így a T-Mobile zavara a működésüket nem befolyásolta, ugyanakkor Antall Mihály, az Airport Shuttle-Minibusz operatív vezetője elmondta, hogy érzésük szerint sok megrendelés nem érkezett meg a társasághoz péntek délelőtt.
A bankoknál - ahol név szerint nem kívántak nyilatkozni - elmondták, hogy azon ügyfeleknek okozott problémát, akik mobiltelefonjuk használatával kezelik számlájukat. Jakab Péter, a Magyar Bankszövetség bankbiztonsági bizottságának elnöke közölte: minden banknál érzékelhető volt az üzemzavar, ahol SMS-sel hitelesítik a tranzakciókat. Akinek nem működött a mobiltelefonja, adatokat le tudott kérdezni, de tranzakciót egy ideig nem tudott végezni.
A Raiffeisen Banknál, amikor észlelték, hogy az SMS-küldésben probléma van, átálltak más szolgáltatóra.Valics Dezső sajtóügyeletes tájékoztatása szerint a mentők se több, se kevesebb hívást nem kaptak, mint egy átlagos napon, és a T-Mobile hálózatából a leállás ellenére is elérhető volt a segélyhívószám. A Fővárosi Tűzoltóság ügyeletén azt közölték az MTI-vel: mindhárom mobilhálózatból érkeztek bejövő hívásaik a nap folyamán, munkájukban az üzemzavar nem okozott fennakadást.
A T-Mobile leállása nem okozott a műsorszolgáltatásban észrevehető gondot a Magyar Televíziónál, a Duna Televíziónál és a Magyar Rádiónál. Az MTI-nél elsősorban a tudósítókkal való kapcsolattartást nehezítette az üzemzavar, a maradéktalan hírszolgáltatást inkább az akadályozta, hogy a T-Mobile a kora délutáni órákig nem adott érdemi tájékoztatást arról, miért nem lehet a társaság hálózatában telefonálni, sms-eket küldeni.
Részletek a kötbérszámítás módszeréről a és a fennakadás okairól >>>
10 ingyen perccel kompenzál a T-Mobile
MTI