Tavaly ritkábban takarítottunk?
A háztartási tisztítószerek kiskereskedelmi forgalma tavaly mintegy 20 milliárd forint volt, ez 2 százalékos csökkenés 2008-hoz képest - közölte a Nielsen piackutató vállalat az MTI-vel.
A vállalat kutatásait összegző kiskereskedelmi index szerint tavaly a legkelendőbb kategóriát jelentő általános tisztítószerek és súrolószerek forgalma 4 százalékkal 12 milliárd forintra csökkent. Nőtt viszont a toalett-tisztítók kereslete, három százalékkal, 5 milliárd forint fölé. Még ennél is nagyobb mértékben, 21 százalékkal nőtt a háztartási eldobható törlőkendők forgalma, amely így meghaladja a fél milliárd forintot.
Az ablaktisztítók piacmérete 2 százalékkal szűkült, mintegy 1 milliárd forintra, míg a padlótisztítók forgalma 12 százalékkal, alig több mint fél milliárd forintra csökkent - állapította meg a Nielsen.
Minden kategóriát egybevetve a háztartási tisztítószerek forgalma 2 százalékos csökkenés mutat 2008-hoz képest.
A mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagárak mindegyik kategóriában emelkedtek. Több mint 20 százalékkal drágult például az általános többcélú tisztító szer és a szórófejes ablaktisztító fogyasztói átlagára - olvasható a Nielsen közleményben.
Szarvasi szivató: még drágább a benzined
Bomba üzlet lett a saját márkás termék
Több gyümölcsjoghurtot és vajat eszünk
MTI