A vásárlókat az általános gazdasági helyzet, ezen belül is az üzemanyagok rohamos drágulása riasztotta el, már ahol elriasztotta. Németországban, Franciaországban, Ausztriában, Belgiumban ugyanis továbbra is nőtt a kereslet néhány százalékkal, Luxemburgban és számos kelet-európai országban továbbra is kiugróan gyarapodott, de a spanyol piac több mint 30 százalékos, az ír piac több mint 48 százalékos, az olasz eladások több mint 19 százalékos hanyatlása visszavetette az európai átlagot.
Júniusban összesen 1,4 millió új autó kapott rendszámot Európában, 7,9 százalékkal kevesebb, mint tavaly júniusban. Az első félévben 8,3 millió új gépkocsit regisztráltak, 2,2 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel azelőtt - jelentették az európai autógyártók szövetségében. (Az ACEA összesítésében az EU- és az EFTA-tagországok szerepelnek.)
Világszerte összesen 366 686 személygépkocsit adott el az idei első félévben a csehországi Skoda Auto. Ez éves mértékben 17,9 százalékos növekedés - közölte Jaroslav Cerny, a cseh autógyár szóvivője. |
Az új EU-tagok közül Lettországban, Észtországban és Romániában esett vissza a legjobban az értékesítés júniusban a tavalyi év azonos időszakához képest, mégpedig 46, 25,1, illetve 13,6 százalékkal. Magyarországon 8,2 százalékos csökkenés volt tapasztalható..
Szlovákiában ellenben 18,2 százalékkal, Csehországban 9 százalékkal, Lengyelországban 6,9 százalékkal, Bulgáriában 5,7 százalékkal nőtt az eladott új autók száma. Júniusban az új EU-tagok közül a legtöbb új autó Romániában kelt el, szám szerint 28 185. A második Lengyelország volt, 27 514-gyel, a harmadik Magyarország 14 860-nal.
Megkegyelmeztek a trabantosoknak
Ha már a Suzukit sem vesszük...
Megdőlt a Jaguar-rekord
Még várat magára a hibrid-boom
Többen ússzuk meg élve az autózást
MTI