Többet érdemelne a marketing
A kutatás eredményeit ismertető sajtótájékoztatón Kozák Ákos, a szövetség elnöke elmondta: a megkérdezett cégek 91 százalékánál van marketing tevékenység, de csak kétharmaduk működtet külön marketing szervezetet.
Ahol van marketing szervezet, ott az a felsővezetőhöz tartozik, ennek ellenére - hangsúlyozta Kozák Ákos - a marketing nem kapja meg a méltó helyét a cégeknél, illetve a gazdaságban.
A mintában szereplő 35 cég 62 százalékában 1-3 fős volt a marketing szervezet, egyötödében 4-6 főből állt. A cégek 58 százaléka készít formalizált éves marketing tervet.
Simon András a Magyar Marketing Szövetség alelnöke a kutatás azon részét ismertette, amely a szakmai szervezet ismertsége iránt érdeklődött. A megkérdezettek 87 százaléka ismerte a szövetséget. Az alelnök arról is beszélt, hogy a marketing rég kinőtte hagyományos kereteit, amikor is híd egy termék vagy szolgáltatás és a vásárló között. Ma a politikai, az ország, sőt a család marketingje is bevett fogalom a szakmában.
A városlakók kibékültek a multikkal
Pang az Aréna: százmilliókért reklámozzák
Direkt marketing: 35 milliárdért tukmálnak
MTI