.jpg)
Emlékeztetett arra, hogy követeléseik változatlanok. Továbbra is követelnek 250 ezer forintot vasutasonként a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, és 10 százalék kiszervezési pótlékot a leányvállalatoknak.
Gaskó István rámutatott, azért időzítették vasárnap nulla órára a gördülő sztrájk újraindítását, mert tiltakoznak a vasárnap hatályba léptetett új menetrend ellen is, mert szerintük nagyfokú hozzá nem értéssel készült.
A hétfői tárgyalásokon a szakszervezet kompromisszumos javaslatai ellenére nem jutottak előbbre, a MÁV a nulla megoldás mellett kardoskodik, mintha szándékosan provokálná a vasutasokat, hogy még határozottabban álljanak a sztrájk követelések mögé - mondta az elnök.
Gaskó István kitért arra, hogy nem sikerült megállapodni a sztrájk idején nyújtott még elégséges szolgáltatásról sem. A szakszervezet szerint a 1995-ben az akkori sztrájk idejére elfogadott mértéket tartják elfogadhatónak. Megjegyezte: 1995-ben kétszer akkora kereslet volt a vasúti személyszállítási teljesítmény iránt, mint most.
A VDSZSZ elnöke hangsúlyozta: a vasárnapi munkabeszüntetés óta a vasúti hálózaton leállt a forgalom, nincs garancia a vonatok közlekedésére, ennek az az oka, hogy nincs megállapodás a még elégséges szolgáltatásról.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy szerdán 8.15-kor folytatják az egyeztetést a munkáltatóval, ennek eredményét újra értékelik, és ezt követően tájékoztatnak a további lépéseikről.
Nincs alku: folytatódik a vasutassztrájk
Sztrájk égen-földön: megbénul az ország
Káosz a köbön: csütörtökön a BKV is sztrájkol
Csak a szakszervezet szerint bénult meg az ország?
Nem is tudni pontosan, mi az a sztrájkjog
MTI