Tovább szűkült az újságpiac
Több mint 10 százalékkal csökkent az Egyesült Államokban a napilapok április és szeptember között mért átlagos forgalma a tavalyi év hasonló időszakához képest - jelentette hétfőn az amerikai sajtó. Sajtóelemzők szerint folytatódik az újságpiac zsugorodása, amely az 1990-es évek elején kezdődött el és az utóbbi években felgyorsult.
A jelzett időszakban 10,6 százalékos visszaesés történt, az október-márciusi periódusra vonatkozó 7,1 százalékos csökkenés után. Szakértők a jelenséget többnyire a két sokat emlegetett tényezővel indokolják: az internet térnyerésével, valamint a nyomtatott sajtó csökkenő reklámbevételeivel. A visszaesésben szerepet játszott az is, hogy az alapanyag- és a szállítási költségek miatt több napilap esetében leállították az ország nehezen elérhető pontjaira történő szállítást.
A 10,6 százalékos átlagos napi példányszámcsökkenés mellett az újságok vasárnapi kiadásainak példányszáma "csak" 7,5 százalékkal esett vissza.
Bulvárlapba olvad online a Népszava
Négy óránál is többet bámuljuk a tévét naponta
Száz újságírót kirúg a híres napilap
MTI