Twitteren a hipermarketek árai
A hipermarketek árait összehasonlító honlap népszerű a vásárlók körében, ezért az áruházlánc további fejlesztésekbe kezdett. Így bővül az elérhető szolgáltatások köre, könnyebb lesz a keresés, kényelmesebb a website használata, és már blogon valamint Twitteren - azaz mikroblogon - keresztül is elérhetők a legfontosabb információk.
A www.hiperarak.hu weboldal négy áruházlánc - Auchan, Tesco, Cora, Interspar - árainak összehasonlítására szolgál 600 termék vizsgálata alapján.
A felmérést minden hónap azonos időszakában, alkalmanként más-más budapesti vagy Budapest-környéki Auchan, Tesco, Cora és Interspar áruházban végzi a HMSM Consulting. A felmérés feltétele, hogy az egymással összevethető méretű áruházak nagyjából azonos körzetben legyenek.
A vizsgálatba a magyarországi hipermarket piacon legnagyobb eladást jelentő 3.000 úgynevezett márkatermékből minden alkalommal 600 terméket választanak ki. E termékek mintegy 80 százalékát tömegfogyasztási, 20 százalékát pedig friss élelmiszer teszi ki. A vonalkódok minden egyes termék esetében azonosak, bárhol is történik az értékesítés, ez teszi lehetővé a termék tökéletes összehasonlíthatóságát.
Januártól az Auchan szélesebb tartalmat nyújt a honlapra látogatóknak, így - a szolgáltatókkal megállapodva - hozzáférhetővé tesz más honlapokon megjelent ár-összehasonlításokat is. Továbbá rendelkezésre bocsát statisztikákat és elemzéseket, valamint a szezonális termékek összehasonlításával bővíti a szolgáltatások körét.
Nem szórtuk a pénzt decemberben, sőt...
Kevesebbet vásárolunk, de többet költünk
Szeretjük a gazdaságos virslit
MTI