Újraosztják a magyar vasúti hálózatot
A közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter október 2-től módosítja a vasúti pályahálózathoz történő nyílt hozzáférés szabályait, ebben egyebek mellett sorrendet állapít meg a pályahasználatra és a túlterhelt pályaszakasz használatára - a rendelet a csütörtöki Magyar Közlönyben jelent meg.
Ha a pályahasználati igények ütköznek, akkor az összehangolási eljárást továbbra is a kapacitás elosztó szervezet folytatja le. Ha az egyeztetés nem vezet eredményre, akkor a kapacitás elosztó szervezet dönt a vitás kérdésekről, és erről haladéktalanul értesíti a feleket. Az új szabályok szerint 10 napig kell egyeztetni, és csak ezt követően dönt a szervezet. A döntéshez pedig sorrendet határoz meg a módosító rendelet. Ebben a transz-európai áruszállítás áll az első helyen, ezt követi a nemzetközi személyszállítás.
A túlterhelt pályaszakasz fogalma pontosítást nyert: akkor ilyen egy pályaszakasz, ha a havi elméleti kapacitás 10 százalékát elérő igényt kell elutasítani. Ilyenkor a kapacitás elosztó szervezet helyettesítő pályaszakaszt jelölhetett ki eddig is, és megteheti a jövőben is, viszont a mostani rendelet előírja, hogy mit illet elsőbbség a túlterhelt szakaszon. A sorban első a vasúti közszolgáltatás, második a nemzetközi személyszállítás, majd a nemzetközi áruszállítás, és az egyéb áruszállítás következik. A sort az egyéb személyszállítás zárja. A módosító rendelet október 2-án lép hatályba.
A szűkös büdzsé harmada megy jólétre
MÁV Cargo: engedély a mozdonyokra is
MÁV, Volán: spórolással hangolnak a piacnyitásra
MTI