.jpg)
A hirdetések csökkenése - az idén ennek aránya Spanyolországban 30 százalék körüli - a jelek szerint a hirdetésekből élő ingyenes lapokat sújtja elsősorban: a Metro című lap helyi szerkesztőségét bezárták, más lapoknál is napirenden a létszámcsökkentés.
Tavaly nyár óta már mintegy 1600 spanyol újságíró vesztette el állását, s az 5 ezres veszteség valószínű, ha nem kerül sor lépésekre a sajtómunkahelyek megőrzése érdekében. A hét végén Madridban százával követelték a sajtó dolgozói a szükséges lépéseket, elsősorban munkaszerződéseket, a kormányzati szervek jobb ellenőrző munkáját ezen szakma felett, mert szövetségük elnöke szerint egy foglalkozás lassú kihalásának veszélye leselkedik rájuk. Szerintük a hirdetések fellendítését célzó beruházásokra van szükség a sajtóban.
Spanyolországban a nyomtatott sajtó a bevételeinek körülbelül 60 százalékát hirdetésekből fedezi, 2008-ig ezen hirdetésekből jelentős mennyiséggel jelentkezett a fellendülésben lévő ingatlanszektor, amely azóta szinte összeomlott.
Évekig megfigyelték az újságírókat
Az ORTT visszakapja hatalmát - érdekel valakit?
MTI