Üresbe kapcsol a Skoda: egy hétre leáll a gyártás
"Igen, az utolsó negyedévi tervet csökkentenünk kellett. Öt napra leállunk. Ez mintegy 13 ezer autóval kevesebbet jelent" - mondta a lapnak Kappler.
Az autógyár vezetésének korábbi döntése alapján két napra állt volna le a munka: szeptember 26-án és október 31-én. Ez azt jelentette, hogy összesen mintegy 2500 autóval gyártott volna kevesebbet a tervezettnél a német Volkswagen csoportba tartozó Skoda. A most bejelentett korlátozás tehát jóval nagyobb mértékű.
A Skoda ugyanakkor azt tervezi, hogy akárcsak a korábbi években, karácsonykor az idén leáll két hétre. Kappler szerint nem lehet kizárni, illetve a helyzet alakulásától függ, hogy ez a szünet nem lesz-e hosszabb.
"A nemzetközi pénzügyi szektor válságának következményei az európai piacon is nyomokat hagytak. Mint a legnagyobb cseh exportőr nehezen tudunk megbirkózni ezekkel a negatív hatásokkal, amelyeket ráadásul a korona növekvő árfolyama tovább erősített. Ezért a termelés korlátozásával reagálunk" - mondta már korábban újságíróknak a Skoda szóvivője Jaroslav Cerny.
A legnagyobb cseh autógyár azt is bejelentette, hogy tekintettel az új autók iránti kereslet csökkenésére, át fogja értékelni a jövő évi terveit is. "Át kell értékelnünk a terveket tekintettel a mai helyzetre. Meglátjuk, hogy alakul a piac. Nem azt tervezzük, hogy nem növeljük termelésünket, hanem azt, hogy ez a növekedés jóval alacsonyabb lesz a korábban vártnál" - fejtette ki Kappler.
Idén az első félévben A Skoda 366 666 személygépkocsit állított elő, ami 17,9 százalékkal több, mint a tavalyi év hasonló időszakában. A kétszámjegyű növekedés ideje azonban már lejárt. Bár az elemzés még nincs kéznél, a következő időszakban a reális várt növekedés négy-öt százalék körül alakulhat - jegyezte meg Kappler.
A cseh gazdasági kamara álláspontja szerint a pénzügyi válság tovább bonyolítja a helyi vállalatok amúgy sem egyszerű helyzetét. Különösen a textilgyárakat, cipőgyárakat és az üveggyárakat érintheti, mert ezek már az utóbbi hónapokban is csak nehezen birkóztak meg a növekvő energiaárakkal, az erősödő korona és a bérkövetelések hatásaival.
A pénzügyi problémák, eladósodás miatt a kristályüveget gyártó Crystalex cég a múlt héten jelentette be, hogy két üzemét bezárja, s mintegy 2000 munkásnak azonnal felmondtak.
Nem lehet beelőzni a Volkswagent?
Mercedes vagy BMW? A különbség elveszik a részletekben
Még drágább a német autó
A jéghokiban látja a Skoda a legtöbb fantáziát
Dupláz a Skoda
MTI