USA: hiába nyomják az üzletláncok a pánikgombot
Az Egyesült Államokban már a nagy leértékelések sem vonzzák a vásárlókat, jóllehet a pénzügyi válság terjedésével sok üzletlánc megnyomta a pánikgombot és nagy árengedményekkel igyekszik javítani az eladásokon, állapította meg a hétfői The Wall Street Journal.
"A leértékelésekkel nehezen lehet rávenni az óvatos vásárlókat, hogy megnyissák pénztárcáikat", írta a vezető amerikai gazdasági napilap, amely szerint a legtöbb kiskereskedelmi áruházlánc jelentős forgalomcsökkenést szenvedett el szeptemberben. Az elemzők a pénzügyi válság közepette a szokásosnál is érzékenyebben figyelik a fogyasztói magatartás mérőszámait, amelyek alapján kedvezőtlenek a kilátások az idei ünnepi vásárlószezonra.
Az újság szerint az a kulcskérdés, hogy a kongresszus által elfogadott 700 milliárd dolláros pénzügyi mentőakció megerősíti-e a vásárlók bizalmát az elkövetkező hónapokban, és növekedni fog-e a költekezés. Sok vevő nem szívesen költ a jelenlegi bizonytalanságban, a vásárlókat a korábbinál sokkal nehezebb elcsábítani az olyan táblákkal, mint "kiárusítás" és "utolsó lehetőség". Az üzleti és forgalmi adatokat figyelő Shopper-Trak RCT intézet szerint az amerikaiak idén szeptemberben 9,2 százalékkal kevesebb üzletet látogattak meg, mint egy éve ugyanebben a hónapban.
Az élelmiszer és benzin forgalma nem csökken, viszont egyre többen halasztják el a nem sürgős vásárlásokat, kevesebb bútor, ruhanemű és elektronikai cikk fogy. Ennek következtében az áruházláncok további árcsökkentésekre kényszerülhetnek, írta a The Wall Street Journal.
Francia-német barátság kell a válság megoldásához
A Terminator csődbe vitte Kaliforniát?
USA: soha nem látott magasságban a munkanélküliség
MTI