A Honda bejelentése szerint a visszahívott kocsikban ütközéskor túl gyorsan fújódhat fel a vezetői oldalon lévő légzsák, s ezzel sérüléseket, sőt halált is okozhat.
Japán második legnagyobb autóipari csoportja 2008 novemberében jelentette be a problémát az amerikai autópálya biztonsági hivatalnak. Azóta a visszahívott modellek száma már megközelíti az egymilliót. A legutóbbi visszahívás 378 ezer autót érint az Egyesült Államokban, 41 ezret Kanadában, 17 ezret Japánban, Ausztráliában és ázzai országokban.
A javításra visszarendelt kocsik a 2001-2002 között gyártott Accord, Civic, Odyssey, CR-V, Pilot és a 2002-ben gyártott Acura TL modellek közül kerülnek ki az Egyesült Államokban. Japánban az Inspire, a Saber és a Lagreat modelleket érinti a visszahívás. A járműveket a Honda amerikai és kanadai gyárában állították elő.
A Honda közlése szerint a légzsák problémából adódó 12 eseményről van tudomásuk, ebből egy eset volt halálos kimenetelű, a többinél sérülések voltak. A cég szerint tavaly július óta nem merültek fel problémák a légzsákkal.
Januárban a Honda közel 650 ezer háromajtós Fit-modelljét hívta vissza. A külföldön Jazz és City néven is forgalmazott modellel az volt a baj, hogy víz folyhatott be az ablakrendszer motorjába, aminek következtében az alkatrészek felforrósodtak. A visszahívás 2007-2008-as gyártmányokat érint vonatkozik Ázsiában, Latin-Amerikában, Európában, Dél-Afrikában és Észak-Amerikában.
Beragadtak: a gázpedál miatt nem megy a Toyota
Alig adnak már el Hondát
MTI