Tavaly a Budvar 1,312 millió hektoliter sört termelt, 4,75 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, miközben a cseh söripar összességében 0,5 százalékkal visszafogta termelését. Ez tette lehetővé, hogy a Budvar 6,3 százalékról 6,6 százalékra növelte piaci részesedését a belföldi piacon, ahol 1-2 százalék közötti mértékben csökkent tavaly a fogyasztás.
Csehországban 731 ezer hektoliter Budvar sör fogyott, 581 518 exportra ment. Ez utóbbi ugyan egy százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál, de még így is a második legjobb a cég fennállása óta.
A Budvar 55 országba exportált tavaly, főként Európába, de még Amerikában is 15 százalékkal növelte eladásait, ott, ahol a cseh sörgyár sok évtizede jogi harcot vív az Anheuser-Busch söripari csoporttal a Budweiser és a Bud márkanevek használatáért.
Csehországban a Budejovicky Budvar az első számú sörexportőr, a második a Plzensky Prazdroj, majd a Heineken és a Staropramen következik.
Húzzák a CSA versenypályázatát
Meglepő cseh jegybanki döntés
A csehek bevásároltak a Globusból
MTI