Az erős évindulás kezdetben bizakodásra adott okot, de az ötödik hónapban már érezhető volt az ősszel kirobbanó globális válság előszele. A második félévi számokat nézve a kép még borusabb, ugyanis ebben az időszakban 14.5%-os a visszaesés a 2007-es év azonos időszakához képest. Talán nem meglepő, hogy csak decemberben az európai piac 17.8%-kal (196,337 db-bal) csökkent 2007 decemberéhez képest. Bár ez már magában igen gyenge teljesítményre utal, a csökkenés mértéke még mindig enyhébb volt, mint novemberben. A teljes 2008-as európai összeladások 14,459,714 db-ot értek el.
“A 7.8%-os visszaesés 2008-ban önmagában nem tűnik drámainak, viszont a teljes képhez hozzátartozik, hogy a valódi csökkenés az év második felében realizálódott, ugyanis az első 5 hónapban a piacokat még az általános lendület jellemezte. Nem elhanyagolandó tény, hogy a fenti százalék 1 millión felüli darabszám csökkenést eredményezett, ami meghaladja egy autógyár egy éves termelését,” nyilatkozta David Di Girolamo, a JATO Consult Business Manager-e.
Márkák teljesítménye
A Volkswagen a csökkenő trendek ellenére 2008-ban is igen erős évet zárt, ezzel ismét kivívta magának Európában az első helyezést. Decemberben a Opel/Vauxhall-ot, a Ford-ot, a Peugeot-t és a Renault-t szorította maga mögé a márkák versenyében.

Német dominancia - csökkenéssel párosulva
Kevés márkának sikerült növelnie számait decemberben. A Lancia, többnyire az új Delta-nak köszönhetően 7.2%-kal adott el több autót, mint 2007 decemberében, míg a Dacia eladások 16%-kal emelkedtek a hónapban az új Sandero bevezetésének köszönhetően. A Subaru szintén növekedett (2.3%-kal) a dízellel gazdagodott, kibővített motor palettának köszönhetően.
A teljes évet tekintve, érdemes még szót ejteni a Nissan-ról (+8.2%), a Mazda-ról (+0.9%), a Dacia-ról (+39.8%), a smart-ról (+9.6%), a Subaru-ról (+ 9.3%), valamint a Jaguar-ról (+11.5%).
Top modellek
A Volkswagen Golf megőrizte európai vezető pozícióját decemberben is, a teljes évben szintén, mégpedig 5.3%-os volumen növekedést produkálva 2007-hez képest.

Top modellek - fogy alattuk a kifutó?
A hatodik generációs model vezetésének köszönhetően a Golf megelőzte decemberben a Opel/Vauxhall Corsa-t, a Ford Fiesta-t, a Peugeot 207-et, az Opel/Vauxhall Astra-t, a Ford Focus-t, a Volkswagen Polo-t, a Volkswagen Passat-ot, a BMW 3-Series-t és a Renault Clio-t.
A teljes évet tekintve is a Golf győzedelmeskedett.
Áttekintve az éves teljesítményeket a BMW 3-mas sorozat, valamint az Volkswagen Passat kiesett a top 10-ből, míg a Fiat Punto-nak és az Audi A4/S4/RS4-nek sikerült megszerezni a 8., illetve a 10. pozíciót. Az Audi A4/S4/RS4 15.9%-os növekedést produkált 2007-hez képest, ami a jelen piaci körülményeket figyelembe véve igencsak lenyűgöző teljesítménynek mondható. A Golf eladások 458,283 db-ot tettek ki 2008-ban, őt követte a Peugeot 207 (406,163 db), a Ford Focus (364,638 db), az Opel/Vauxhall Corsa (360,247 db), a Renault Clio (335,548 db), a Ford Fiesta (327,314 db), az Opel/Vauxhall Astra (320,856 db), a Fiat Punto (278,934 db), a Volkswagen Polo (275,921 db) és az Audi A4/S4/RS4 (255,474 db).
Szintén szépen teljesített még Európa-szerte új auto eladásaival a Dacia Sandero, a Hyundai i10, a Ford Kuga, az Audi Q5, az Alfa Romeo Mito, a Volvo XC60, a Suzuki Splash, az Opel/Vauxhall Insignia, a Volkswagen Scirocco, a Renault Koleos, a Lancia Delta, a Mercedes-Benz GLK-Class és a BMW X6.
Decemberben volumen növekdésnek örülhetett még a Renault Twingo, a Mazda 2, az Audi A4, a Mercedes-Benz C-Class, az Opel/Vauxhall Agila és a Citroën C5, többnyire új model generációk bevezetésének-, vagy verzió bővítésnek köszönhetően.
Országos trendek

Magyarország - itt sem vagyunk tagjai a Top 10-nek
Finnországban azonban szinte ugrás szerűen megemelkedtek idén decemberben az eladások tavaly decemberhez képest (+137%, +2,898 db). Első ránézésre ez nagyon pozitív, azonban a finnek 2007-ben mentek keresztül egy súlyos mélyponton, mikor is mindenki a 2008-as kedvezőbb hatású adóváltoztatásokat várta. Ez magyarázza az éves szinten elért 11.7%-os emelkedést is a 2007-es teljes évhez képest.
Éves szinten volumen növelést produkált még Belgium, Csehország, Litvánia, Luxemburg, Lengyelország, Portugália, Szlovákia, Szlovénia és Svájc a lendületes évkezdetnek köszönhetően.
Nincs többé parkolási amnesztia!
A BMW is lecsippent a műszakokból
Vegyünk könnyes búcsút néhány autótól
Nyomtalanul eltűnhet néhány autógyár
Zsugorfóliában az autóipar
Privátbankár