1p
Amerikában a cégek reklámkampányai a közösségi portálok felé fordulnak; a Ford például a legolvasottabb bloggerek segítségével igyekszik népszerűsíteni a Fiestát
Amerikában a cégek reklámkampányai a közösségi portálok felé fordulnak; a Ford például nem kiterjedt tévés kampánnyal vagy kereskedői kedvezményekkel, hanem a legolvasottabb bloggerek segítségével igyekszik népszerűsíteni a jövőre piacra kerülő Fiestát - írta a USA Today című napilap.

A Ford megkeresett 100 internetes naplóírót a Facebook és a Twitter közösségi portálon, és felajánlotta nekik, hogy fél évre rendelkezésükre bocsátja az amerikai piacon új kisautó egy-egypéldányát. A bloggereknek ezért cserébe havonta egyszer fel kell tölteniük élményeikről egy videót a YouTube videomegosztó oldalra. Ezenkívül arra bátorítják őket, hogy benyomásaikat szabadon osszák meg másokkal blogjaikban.

Scott Monty, a Ford új, a közösségi médiával foglalkozó osztályának vezetője szerint kulturális váltásról van szó. Azt mondta, alkalmazkodni kell a szünet nélküli kommunikációs formához.

A felmérések szerint a megszámlálhatatlan közösségi portáloknak alapvető hatása van arra, hogy az amerikaiak, főleg a 35 év alatti nemzedék tagjai hol és hogyan töltik idejüket, mit vásárolnak és mi a véleményük az egyes márkákról.

Az eredetileg társasági üzengetésre, kép- és videócserére létrehozott oldalak egyre inkább üzleti eszközök az amerikai vállalatok világában. A Forrester Research intézet több mint 1200 cégvezetőre kiterjedő tavalyi kutatása szerint a vállalatok 95 százaléka igyekszik kihasználni a közösségi felületeket. Egy idén tavasszal készült felmérés szerint a vállalatok 53 százaléka tervezi növelni ez irányú kiadásait.

A legnagyobb és legagresszívabb reklámkampányokat folytató cégek, amelyeknek a legtöbb pénzük van e célra, teljesen átszervezik reklámstratégiájukat a digitális éra szabályai szerint. A Ford, a Levi Strauss vagy a Chevron például on-line közösségeket szerveznek, amelyeken keresztül elérik a fogyasztókat. A 150 éves Levi Strauss júliusban indította el közösségi kampányát a Facebookon és a Twitteren.

A vállalatok arra reagálnak fürge reklámstratégia-váltással, hogy az Egyesült Államokban rohamos ütemben gyarapszik a közösségi portálokat használók aránya. A 18 évesnél idősebb népességnek2005-ben még csak 8 százaléka, 2008-ban pedig már több mint 35 százaléka volt valamelyik közösségi oldal tagja. Kaitlin Villanova, New York-i közösségimédia-kutató szerint ez a modern kor kötögetése, az emberek ezt használják idejük kitöltésére.

Az egyik legnépszerűbb portál, a Facebook közönsége az utóbbi 3 hónapban 50 millióval 250 millióra szaporodott. Az oldalon 300 ezer cég van jelen valamilyen formában, hiszen a leggyorsabban bővülőtagsági szegmenst a 35 évnél idősebbek alkotják, s ez a réteg rendelkezik az egyik legjelentősebb vásárlóerővel.

A kormány megszállja az internetet 
Mobilra nyomul a lebutított Facebook
Új idők: neten nézik a pornót a gyerekek
Megtámadták a Twittert és a Facebookot

MTI

Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG