Vásárlói hűségprogramok jöhetnek okostelefonra
A MasterCard tanulmánya szerint a mobilképernyő, a mobilon futó alkalmazások elterjedésével, a jelenlegi sokkártyás rendszer fokozatosan módosulhat. A banki részvételű többszereplős hűségprogramoknál a bankkártya egyben a hűségkártya funkciót is ellátja, majd mindez átkerülhet a vásárló mobiltelefonjába, ami NFC technológián és a hagyományosabb, internetes hozzáférésen keresztül lehetővé teszi a fizetést és a pontok gyűjtését is. Míg ma sok esetben az üzletben kihelyezett vitrinből választhatjuk ki hűségünk jutalmát, a jövőben könnyen lehet, hogy a telefon képernyőjének segítségével tehetjük mindezt, személyre szabott ajándékok, kedvezmények közül válogatva.
Mint minden üzleti tranzakcióban itt is igaz, hogy a vásárló akkor hűséges és akkor motivált, ha az, amit költéséért kap számára értéket jelent. Ez lehet érzékelhető árelőny – például egy nagy drogérialánc 10-20 százalékos árengedménye, de lehet egy érzelmileg megkapó ajándék is, például kis piros autók. Van olyan program, ami sikerrel kombinálja az azonnal elérhető és hosszabb távon elérhető ajándékokat, az utóbbiért hosszú hónapok, akár évek hűséges fogyasztói magatartására van szükség – ilyen például jellemzően a repülőjegy.
A MasterCard szakembere azt mondta: a vásárlónak felajánlott jutalom maga a motiváció, ezért ennek kiválasztása a lehető legfontosabb elem a hűségprogram megtervezésekor. Ám az is fontos, hogy kényelmes legyen a pontok beváltása, ne kelljen külön utakat betervezni a jutalom beszerzéséért, tudjanak a vásárlók az akcióról, a pontok kedvezmények rendszere igazságos legyen – aki ”jobb ügyfél” az kapjon is több kedvezményt, ajándékot valamilyen kritérium rendszer szerint.
Privátbankár