Vége a Hummernek: Kínának sem kell a terepjáró
A General Motors bejelentette: nem jöhet létre a Hummer autógyár kínai eladása, és leállítják a terepjáró gyártását. A GM tavaly októberben írta alá az adásvételi szerződést arról, hogy a márka kínai kézbe kerül, a Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery nevű vállalat veszi meg. Az akkor kiszivárgott információk szerint a súlyos pénzügyi gondokkal küzdő, tavaly nyáron csődvédelmet kért GM nagyjából 150 millió dollárért adta el szabadidős terepjárókat gyártó részlegét.
"Csalódottak vagyunk, hogy a szerződés a Tengzhonggal nem jöhetett létre" - közölte szerdán John Smith, a detroiti cég alelnöke. Az amerikai autógyár nem közölte a szerződés meghiúsulásának okát. A The New York Times azonban egy jól értesült forrásra hivatkozva arról írt, hogy a kínai kormány nem járult hozzá az üzlethez.
A GM közölte: együttműködik a márkakereskedésekkel, az alkalmazottakkal és a beszállítókkal, hogy a bezárás fegyelmezett, felelősségteljes módon menjen végbe, és továbbra is biztosítja a szervízt és az alkatrész-ellátást a garanciális autók részére. A legnagyobb amerikai autógyár kénytelen leállítani egy másik márkája, a Saturn gyártását is, miután ennek az eladási kísérlete is kudarcba fulladt, és felszámolja a Pontiacot is, jóllehet azt meg sem próbálták értékesíteni.
A Kongresszus előtt szabadkozott a Toyota elnöke
Új modellel készül a Saab
Sokkhatás tankoláskor: itt a 324 forintos benzin
Kihajthat az autóipar a kátyúból
MTI