A szóvivő elmondta, hogy az összehangolt menetrend bevezetésével a metrók néhány esetben, például a késő esti időszakban rövidebb követési idővel, 10 percenként közlekednek. A járatok "bevárják" egymást, így az utasok pontosan csatlakozó járművekre szállhatnak át - tette hozzá.
Az idei paraméterkönyvben összesen 2 százalék körüli teljesítménycsökkenéssel számol a cég. A BKV évente 1,1 milliárd forintos megtakarítást remél az utasok számára kiszámíthatóbb közlekedést eredményező menetrendtől. A szóvivő felhívta a figyelmet arra: bár a BKV mindent megtesz a zökkenőmentes átállásért, lehetnek nehézségek, amíg az utasok meg nem szokják az új forgalmi jellemzőket.
A paraméterkönyv kialakításakor az egyik legfontosabb szempont a viszonylatok összehangolása volt, mint például a Deák Ferenc téren a metrók indulásának és érkezésének egyeztetése, vagy a 6-os és a 9-es autóbusz vonalának összekötése, amellyel egyetlen, 20 kilométeres útvonalon teremtenek összeköttetést Óbuda és Kőbánya között. Összekötik az 5-ös, a 67V-s és a 25-ös autóbusz vonalát is, így átszállás nélkül lehet eljutni Pasarétről Rákospalotára. Az alacsonypadlós buszok a jövőben több vonalon közlekednek.
A paraméterkönyvben rögzítették, hogy a járművek óránkénti férőhely-kihasználtsága egyetlen területen és napszakban sem haladja meg a 90 százalékot, ezért újabb viszonylatokon áll forgalomba nagyobb befogadóképességű jármű, például a 30-as, 36-os, 160-as és 97E jelzésű járat vonalán.
Az új paraméterkönyv szerint az 1-es villamos vonalán hétvégén Combinók közlekednek majd. Az 59-es villamos munkanapokon a késő esti, hétvégén a kora reggeli és a késő esti órákban csak Farkasrét és a Moszkva tér között közlekedik, 59A jelzéssel. A 78-as trolibusz hosszabb üzemidőben, késő este is közlekedik. A XX. kerületben 213-as jelzéssel új járat közlekedik a Bartók Béla út és a Török utca érintésével, a 150-es busz pedig a Kosztolányi Dezső térig jár, összevonták a 41-es jelzésű járattal.
Az összmenetrend bevezetése augusztus 21-én kezdődik, majd szeptember 6-án folytatódik a második ütem elindításával.
Magánkézben is működhet a tömegközlekedés?
A BKV már most borzolja az idegeket
Még mindig fej nélkül a BKV
MTI