1p
Az internetezési szokások rohamléptekben alakulnak át, az otthoni internet térnyerése a legszembetűnőbb. Felismertük az internet-használatban rejlő lehetőségeket
Magyarországon az internetezési szokások rohamléptekben alakulnak át, az otthoni internet térnyerése a legszembetűnőbb. Felismertük az internet-használatban rejlő lehetőségeket: már nemcsak szórakozásra, hanem ügyintézésre és vásárlásra is használjuk.

Az utóbbi öt évben durván ötszörösére (65%-ra) emelkedett a rendszeresen internetező 15-69 évesek körében az online rádiózás és tévézés aránya. 2008-ban a négy évvel ezelőtti 55 százalékhoz képest ma már a megkérdezettek 91%-a nyilatkozott úgy, hogy interneten tájékozódik vásárlásai előtt, 25% helyett 62% vásárol a neten, az álláskeresés esetében pedig 38%-ról 62%-ra változott az arány. Az internetszolgáltatójával ugyanakkor az ügyfeleknek csak 43 százaléka nagyon elégedett.

Az internetezés azon kevés trend egyike, amely képes az idősebb korosztályokat is megfertőzni. Magyarországon az internetezési szokások rohamléptekben alakulnak át, az otthoni internet térnyerése a legszembetűnőbb. Ugyanakkor az ügyfeleknek csupán 43 százaléka nagyon elégedett az internetszolgáltatójával, nem meglepő, hogy ezeken a területeken a legmagasabb az elvándorlást tervezők aránya is - hangzott el a  prediktív elemző megoldások területén piacvezető SPSS Magyarország, a Data Research Kft. és az Antenna Hungária szervezésében megtartott „Konvergencia az ügyfelek szemüvegén keresztül" konferencián.

Az infokommunikációs piacon tapasztalható versenyben az ügyfélmegtartás kulcsfontosságú eszköze lehet az elvándorlási szándék időben történő felismerése, illetve a „csomagban kínált ajánlatok” sikeres kidolgozása és marketing-támogatása. Az a szolgáltató kerülhet ki győztesen az új, potenciális ügyfelekért folytatott küzdelemből, illetve érhet el sikert az ügyfélhűség kialakítása vagy megszilárdítása terén, aki a fogyasztók preferenciáinak és viselkedésének elemzése és előrejelzése révén időben képes kidolgozni a megfelelő stratégiákat.

Az NRC piackutató cég felmérése szerint a 2008. év végére az internetet kipróbálók aránya az elmúlt négy év tekintetében 28%-ról, 54%-ra, míg a rendszeresen internetezőké 22%-ról 50%-ra emelkedett. Ez a növekedés nagyrészt annak is köszönhető, hogy az internet mára már a háztartások harmadában (30%) jelen van. Figyelemreméltóak az internet korosztályok tekintetében elért sikerei is. 2005 óta a 35-49 évesek körében rendszeresen internetezők aránya 24%-ról 49%-ra, az 50-69 évesek körében 7%-ról 20%-ra emelkedett.
Az internethasználat rohamos terjedésében igen fontos szerepet játszik a net használatában rejlő lehetőségek felismerése. Az egyértelműen szórakoztató szerep felől a hangsúly erőteljesen eltolódott az internet praktikusság, ügyintézés és a vásárlás megkönnyítése terén betöltött szerepe felé. 2008-ban a 2004. évi 55%-hoz képest már a megkérdezettek 91%-a nyilatkozott úgy, hogy interneten tájékozódik vásárlásai előtt (NRC-TNS, hetente internetező 15-69 évesek). Ugyanezen évekre jellemző arányok az internetes vásárlás tekintetében 25%-ról, 62%-ra, álláskeresés esetében pedig 38%-ról 62%-ra ugrottak.

A hivatalos szervekkel és vállalatokkal kapcsolatos ügyintézést maguk a hivatalok és szolgáltatók igyekeznek egyre inkább online felületekre terelni (például APEH, önkormányzatok, közművek vagy kereskedelmi szereplők ügyfélszolgálatai, stb.)

Az utóbbi öt évben durván ötszörösére (65%-ra) emelkedett a rendszeresen internetező 15-69 évesek körében az online rádiózás és tévézés aránya (NRC-TNS) és például 5%-ról 82%-ra növekedett az iwiw közösségi portált látogatók száma. Szórakoztatás és hasznosság tekintetében egyaránt növekvő szerepének köszönhetően az internet mára a TV konkurenciájává nőtte ki magát. Az internetezés már napjainkban is kimutathatóan időt vesz el a televíziózástól. Az NRC kutató cég felmérése szerint 2008. második felére a legalább hetente internetező 14-69 éves lakosság 42%-a internetezik legalább 3 órát, míg ugyanez az arány a TV esetében 38% (2007 elején e tekintetben még a tévénézés vezetett 44%-kal az internetezés 36%-ával szemben).

Az online tevékenységek idősebb korcsoportok körében való terjedése, valamint az internetes tartalmak bővülése (és ide tartozik az online televíziózás is) egyelőre a tendencia erősödése irányába látszik hatni. Jó példa erre az angol BBC iPlayer szolgáltatása, amelyen mindenkor elérhető és letölthető az éppen elmúlt egy hét összes BBC TV és rádió programja. Az indulás első három hetében több mint 1 millió felhasználó, több mint 3,5 millió programot nézett meg vagy töltött le a BBC iPlayer honlapról. Talán ez még nem a magyar közeljövő, de mint jelenség semmiképpen sem hagyható figyelmen kívül.

Nagy változáson mentek keresztül az internetes technológiák is,
megszüntetve ezzel az ADSL-alapú technológiák egyeduralmát. A Bellresearch Magyar Infokommunikációs Jelentés 2008 adatai szerint az internet-technológiák tekintetében kiegyenlítődött a verseny; a kábelplatform megközelítette az ADSL-háztartások számát. Internet szolgáltatás tekintetében a jelenlegi fogyasztói preferencia a kábeltelevíziós hozzáférés (42%) és ezt követi az ADSL (21%). Szintén az utóbbi időben indult rohamos fejlődésnek a mobilinternet. A mobilinternet használók 20 százalékának már nincs is hagyományos internet előfizetése. A mobilinternet tehát a nem szélessávú előfizetés esetén már valódi alternatíva.

A versenyben nagy előnyre tehetnek szert azonban a kábeltelevíziós szolgáltatók, tekintve, hogy napjaink magyar fogyasztóinak „bundled” választásában a TV szolgáltatás jelenti a húzóerőt, és ehhez képest értékelik előnyként, ha a csomagban az internetes szolgáltatás is benne foglaltatik. Ez a tendencia kiegészül egy másik igen fontos kutatási adattal. A Dataresearch Kft adatai szerint a kábeltévé piacon a legalacsonyabb az elégedett fogyasztók aránya (mindössze 38% nagyon elégedett), ezt követi szorosan az internet, ahol is az ügyfeleknek csak 43%-a nagyon elégedett.

Tele a postafiókunk szeméttel
Az internet megöli bennünk az embert
Korszakváltás: lecsukták a fájlcserélőket
A magyar jog észrevette a XXI. századot? 
Csapolható bankszámla egy havi fizetésért 
Biztonságos kényelem: nonstop bankfiók

Privátbankár

Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG