Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) szerint a visszaesés oka, hogy egy évvel ezelőtt sok tagországban még javában érvényben volt az államilag támogatott autócsere program, tehát nagyobb volt a kiindulási bázis.
Ugyanakkor az ACEA adatai szerint Magyarországon az európaival ellentétes volt a tendencia: májusban jóval kisebb mértékben estek vissza az eladások éves összevetésben, mint áprilisban.
Az Európai Unióban májusban 9,3 százalékkal kevesebb új autót helyeztek forgalomba, mint egy évvel korábban, áprilisban 7,4 százalék volt a tizenkét havi visszaesés. Magyarországon 24,9 százalékkal esett az eladás májusban, míg áprilisban még 45,7 százalék volt a csökkenés.
A 27 uniós tagállamban és az Európai Szabadkereskedelmi Társulás (EFTA) három tagországában - Izlandon, Norvégiában és Svájcban - összesen 1.129.508 új autó kapott rendszámot, 9,3 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. Az első öt hónapban 5.943.096 autót helyeztek forgalomba, 1,9 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.
A legnagyobb mértékben Görögországban estek az eladások májusban tavaly májushoz képest, 54,1 százalékkal, majd Szlovákia következik 41,8 százalékos visszaeséssel. A legnagyobb növekedést Írországban regisztrálták, 70,6 százalékot, a második helyen Finnország végzett 47,9 százalékos növekedéssel, a harmadik Spanyolország plusz 44,6 százalékkal.
MTI