Vihar után: nem kell várni a biztosítóra
Idén eddig mintegy 25 ezer db meteorológiai kárt jelentettek az Aegon ügyfelei, a károk értéke meghaladta a másfél milliárd forintot.
A Magyar Biztosítók Szövetségéhez (Mabisz) beérkezett társasági adatok alapján mintegy 7500 kárbejelentés érkezett a biztosítókhoz. A becsült károk nagysága össztársasági szinten elérheti a félmilliárd forintot.
A csütörtök délutáni adatok szerint eddig 1500 kárbejelentés érkezett az AEGON Magyarország biztosítóhoz. A becsült kárérték 100 millió forint. A bejelentések intenzitása alapján azonban a jövő hét végére ez a nagyságrend elérheti a 150 – 200 millió forintot is. Korábbi tapasztalatok alapján ugyanis a káresemény utáni első néhány napban a károk csupán 60 százalékát jelentik be. A legtöbb bejelentés Hajdú-Bihar, Szabolcs-Szatmár, Békés és Csongrád megyéből, valamint Budapestről érkezett.
A legtöbb bejelentés épületkárokra vonatkozott, az épületek fedésében (cserép, pala, zsindely) okozott károkat a vihar. Az átlagkárok nagyságrendje 50 ezer forint, amely lényegesen kevesebb, mint a nyári viharoknál. A károk nagyrészét az AEGON biztosító szemle nélkül, a telefonos bejelentés alapján intézi.
A szemleköteles károk esetében a kárszakértők a bejelentéstől számított 24 órán belül felveszik a kapcsolatot az ügyféllel és a biztosító a kárfelmérés után azonnal elindítja a kárösszeg utalását. A szemlét követően az ügyfelek átlagosan 4 nap alatt hozzájuthatnak a kártérítéshez.
A károk elhárításához, illetve a további károk megelőzéséhez azonban már a szemle előtt hozzá lehet fogni. A károkat bizonyító maradványokat, törmelékeket meg kell őrizni, illetve fényképet, videó felvételt is elfogad a biztosító a kárbejelentés alapjául.
A kárbejelentéseket az AEGON Magyarország a 06-40/204-204-es telefonszámon vagy interneten várja - olvasható a biztosító közleményében.
Megérkezett az első hó az országba!
Vihar: összecsuklott a jégpálya sátra is
Letarolta az országot a vihar
Pusztító szélvihar a Dunántúlon
Privátbankár