Visszakapjuk a budai rakpartot!
November első napjaiban a Margit hídtól az Erzsébet hídig tartó három kilométernyi alsó rakparti szakaszon ismét lehet majd autóval közlekedni, de egyelőre csak a déli irányba - erősítette meg az MTI városházi információit az Enviroduna Kft. igazgatója pénteken.
Groniewsky Tamás elmondta, hogy a mintegy hétkilométeres budai rakparti főgyűjtő csatorna építése ütemterv szerint zajlik. A csaknem 35 millió eurós beruházással várhatóan jövő év augusztusára készül el a Strabag MML Kft.
Az igazgató tájékoztatása szerint a budai főgyűjtőt tavasz óta építik az alsó rakparton. A mellékcsatornák kialakítása miatt az építkezés sok esetben a környező utcákat is érinti. A Margit hídtól északra lévő rakparti szakaszon jelenleg a Főgáz csőkiváltást végez. A Margit híd környezetében pedig zajlanak a rakpartszélesítés és az új támfal előkészítési munkálatai.
A Petőfi híd és az Erzsébet híd közötti mintegy 1,2 kilométeres szakaszon az év végéig tartanak majd a munkák. A tervek szerint az Erzsébet hídtól a Petőfi hídig terjedő rakparti szakaszon jövő év januárjában már két irányban lehet autózni. A Margit híd és az Erzsébet híd közti szakaszon egyébként novembertől még a régi útburkolaton lehet közlekedni, mivel az új útpályát tavasszal készítik el.
A budai főgyűjtő csatorna a csepeli központi szennyvíztisztítóba szállítja majd a térség szennyvizét, jelentősen csökkentve ezzel a Duna környezeti terhelését. Az akár napi 525 ezer köbméternyi szennyvíz biológiai tisztítására is képes szennyvíztisztító megépítése lehetővé teszi, hogy a fővárosban keletkező szennyviz mintegy 95 százalékát biológiailag megtisztítsák. A központi szennyvíztisztító építésének 428,7 millió eurós költségéből 65 százalékot az EU, 20 százalékot az állam, a maradék 15 százalékot pedig a fővárosi önkormányzat finanszírozza.
A magyarok messzire elkerülik az autószalonokat
Slusszkulcs nélkül ma is könnyebb lesz
MTI