Viszik a Legot, mint a cukrot - mi is jól járunk
A dán Lego játékgyár közel megkétszerezte profitját az első félévben az egy évvel korábbihoz képest, részint a gyorsan növekvő értékesítésnek, részint a költségtakarékosságnak köszönhetően. A növekvő forgalom miatt a cég Magyarországon is növeli termelőkapacitását.
A cég szerint a világ játékpiaca az első félévben szűkült az átlag szintjén, ezen belül az angol nyelvű országokban jobban csökkent az általános játékkereslet, de Európában majdnem mindenütt nőtt.
Így a Lego a maga nagyobb értékesítése révén piaci részarányát is növelte, írták a cég időközi beszámolójában. A Lego eladásai főleg Észak-Amerikában, illetve Közép- és Kelet-Európában nőttek nagy mértékben, elsősorban a klasszikus házépítő csomagokból és a "csillagháborús" készletekből.
Erre tekintettel már az első félévben növelték a kapacitást, új fröccsöntő gépeket állítottak be Dániában, Magyarországon és Mexikóban, és júniusban új raktár építésébe kezdtek Csehországban.
A Lego eredménye adó előtt 927 millió korona (177 millió dollár) volt az első félévben; a tavalyi első félévben 564 millió korona volt. A bevétele 4,374 milliárd koronát (839 millió dollár) ért el, 23 százalékkal többet a tavalyi első félévi 3,555 milliárdnál.
A családi tulajdonban lévő cég nem közöl negyedéves eredményeket. Vid Knudstorp, a Lego vezérigazgatója azt mondta, a féléves adatok reményt adnak arra, hogy az év hátralevő része is jól alakul.
Milyen a magyarok ideális vásárlóhelye?
Béna játékokért senki sem fog ennyit fizetni
MTI