A vezérigazgató szerint a BKK megrendelői és a BKV szolgáltatói szerepének szétválasztásával pontosan meg lehet mondani majd, mennyi az egyes buszjáratok fenntartási költsége, és a külsős vállalkozásokkal való versenyhelyzet várhatóan csökkenti majd a kiadásokat.
Vitézy Dávid elmondta: jelenleg számos terv és ötlet gazdaságossági vizsgálata folyik, hogy mire a 2014-es uniós források megjelennek, már kész tervek legyenek a budapesti közlekedés fejlesztésére.
A BKV január végén írt ki tárgyalásos közbeszerzési eljárást 30+75 használt, 11 évesnél nem öregebb, klímás, alacsonypadlós, legalább Euro 2-es motorral felszerelt szóló autóbuszokra, amelyek maximális futásteljesítménye nem lehet magasabb 850 ezer kilométernél.
A vállalat 1365 busza már elérte vagy meg is haladta a gyártáskor tervezett élettartamát, ez a teljes buszpark 49 százalékát teszi ki, és ezekkel a buszokkal bonyolítja le a BKV a napi teljes utasforgalom 40 százalékát. A tervezett életkoron túlhaladott buszok jelentős hányada a 30 évvel ezelőtti műszaki színvonalat képviselő Ikarus 200-as buszcsaládból kerül ki - közölte a távirati iroda.
MTI
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) olyan vállalkozásokra számít a BKV buszvonalainak megpályáztatása során, amelyek csak új járművekkel rendelkeznek
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 443,99 pontos, 0,41 százalékos emelkedéssel, 107 763,90 ponton, új történelmi csúcson zárt hétfőn.


