Az új szerelvények között szerepelnek nagy kapacitású mozdonyok, személyszállító kocsik, motorvonatok, nagysebességű motorvonatok, tehervagonok és tolatómozdonyok. Algéria vasúti hálózatát a Nemzeti Vasúti Közlekedési Vállalat (SNTF) kezeli, és jelenleg több mint 200 állomást üzemeltet, amelyek főként az ország északi részét fedik le — írja a Business Insider Africa.
Sifian Aibash, a társaság közlekedési igazgatója elmondta, hogy az ország szakaszosan finanszírozza a projektet, amelyek közül az első, 400 motorvonat vásárlását foglalja magában, körülbelül 1,03 milliárd dollár értékben.
„Ez egy hatalmas program, amely 2035-ig folytatódik… a vasútfejlesztési stratégia támogatására számos különféle típusú vonat szállítását foglalja magában” – mondta az algériai nemzeti vasúttársaság igazgatója.
Algéria, amely nagy olajtermelő ország, nemzetközi pályázatot írt ki személyszállító gördülőállomány szállítására. Hat motorvonatot rendelnek, mindegyiket hat kocsival, normál nyomtávú (1435 mm), 25 kV és 50 Hz-en üzemelő elektromos személyszállító szerelvényt, valamint a hozzátartozó alkatrészeket.
Az ország villamosítási projektekbe is kezdett a legfontosabb városait összekötő gyorsvonatok számítva.
Új vonalak
A már több mint 5 ezer kilométernyi vasúthálózatával Algéria arra is készen áll, hogy új vonalakkal bővítse hálózatát, például a Kenchela-Constantine összeköttetéssel, hogy ezzel is javítsa az utazási időt, és elősegítse a gazdasági fejlődést. Ez a terv Algéria azon tágabb célkitűzésének része, hogy 2035-re teljes körű kapcsolatot biztosítson az országban.