Kamenyev: Na, akkor kezdünk. Másenka, írja azt, hogy: Kamenyev elvtárs megnyitotta a Politbüró ülését. A nép az utcán van, a sajtó tele van Hjelmickij herceg ingatlanügyeivel meg Korozsov államtitkár feleségének hermelinbundájával, mi meg nem tudjuk kommunikálni a helyzetet. Kommunikálni kellene végre a helyzetet, elvtársak!
Másenka: Faszomba, nem vételeztek ceruzát, a részeg matrózok meg fogdossák a seggem a folyosón, kurvára elegem van ebből az egészből. Holnap vizsgázom filozófiából Praskovszkijnál és még mindig nem tudom, hogy mit gondolt Scselepin a lélekről.
Sztálin: Én nem vagyok egy agresszív típus, de szerintem szét kell verni a pofájukat, a Névába kell őket rugdosni. Tudjátok, hogy Péterváron már nem lehet normális füvet kapni. Amikor tiszta az agyam, nem tudok gondolkozni. A kurvaéletbe, nincs olyan, hogy lélek, Másenka.
Másenka: Faszomba Joszif Visszarionovics, mondja ezt el a Praskovszkijnak.
Zinovjev: Elvtársak, tisztázni kellene végre a forradalom célját. Nem elég azt kiabálni hogy "Kerenszkij takarodj", meg kell mondanunk a munkásosztálynak, hogy mi lesz Kerenszkij után. Amúgy Scselepinnél a lélek maga az szárnyalás és a tisztaság.
Bubnov: Van valakinél egy kis vodka? Másenka, le ne írja. Kibaszottul elegem van nekem is, egész éjjel rágták a fülem a szovjetben, hogy akkor most már tényleg mi a szart csináljunk. Direktíva nincs, vodka nincs. Ki a fasz az a Scselepin?
Szokolnikov: Mária Antonovna, Scselepinnél a lélek a világ magasztossága, a teremtés lenyomata, nekünk viszont program kellene. Tiszta világos program, ami utat mutat egész Oroszországnak. Programunk neve lehetne: A Program.
Zinovjev: Méghogy a világ magasztossága, a teremtés lenyomata, micsoda burzsoá értelmezése ez Scselepin bátor forradalmiságának?! Mondjuk az lehetne egy cél, hogy a Szvjerdlovnaján éjjel is járjon a villamos.
Trockij: Elvtársak, először is az elméleti kérdéseket kell tisztáznunk. Forradalmunkat nem építhetjük ingatag elméleti alapokra. Tisztáznunk kell, hogy mit kell meghaladnunk, hogyan kell meghaladnunk és ez fogja kijelölni a cselekvés irányát a szilárd elméleti alapok lerakása után. Scselepin esetében is tisztázni kell az elméleti alapokat.
Másenka: Faszomba, holnap tizenegy óráig hogyan tudom tisztázni az elméleti alapokat. Nem lehetne először a filozófia tanszéket elfoglalni?
Kamenyev: Először kommunikálni kell helyzetet, pontos és világos kommunikáció nélkül a forradalom olyan, mint a hering vodka nélkül. Biztosítani kell a tömegeket arról, hogy mi a valódi problémákkal foglalkozunk, és ehhez kommunikálni kell a valódi problémákat. A Scselepin-ügyet is kommunikálnunk kell, elvtársak!
Lenin: Pöcsöm tele van az egésszel. Krupszkaja azzal fenyeget, hogy elköltözik, ha állandóan veletek lógok, a burzsoá sajtó összevissza hazudozik, pedig az a csaj Zürichben már tizenkilenc éves volt és csak a történelmi materializmusról beszélgettünk, az ellenzéki firkászoknak meg semmi sem jó, ha elfoglaljuk a kormányzósági főhadiszállást, akkor jogállamról nyifognak, ha előadást tartok az empiriokriticizmusról a rágyióban, akkor pedig azzal vádolnak, hogy nem hallom meg a munkásosztály hangját, jól mondta Másenka, faszomba, faszomba Kerenszkijjel, faszomba Scselepinnel, akinek fogalma nem volt a lélek dialektikájáról, én kiszállok a forradalom szervezéséből, faszomnak van erre ideje, a hon lapját sem tudtam határidőre elindítani, Másenka, vegye jegyzőkönyvbe, hogy pizzériát nyitok a Nyevszkij sugárúton.
....................
A többi már történelem. Miután rájöttek, hogy november hetedikén még sem lehet kirobbantani egy nagy októberi forradalmat, mert az rettenetesen hülyén hangzik, a bolsevikok inkább az óvatos reformokban kezdtek gondolkodni, és a végén majdnem egész éjjel járt a villamos a Szverdlovnaján. Gutfreund császári követet sem utasították ki, miután a nyugati lapokban megjelent egy kép, amelyen Kerenszkij éppen zsebre vágja a kisdedek uzsonnacsomagjait. Előbb a cár lépett koalícióra a mensevikekkel, majd Sztálin az anarcho-szindikalista protopópával, aztán mindenki mindenkivel, elölről, hátulról, oldalról is. Alkotmányoztak és vodkáztak, vodkáztak és alkotmányoztak, és végül az orosz emberek teljesen és visszavonhatatlanul elfelejtették, mit is gondolt Scselepin a lélekről.