Soltész Gergely, az FHB Bank vezérigazgatója a jegybank konferenciáján szervezett panelbeszélgetésen elmondta: az érdeklődés továbbra is megvan a program iránt, és mivel a határidő lényegesen hosszabb, nincs már akkora kapkodás, mint az első körben. Az első kérelmek már megérkeztek az FHB-hez, értelemszerűen kevesebb, mint az első körben. Jellemzően sokkal nagyobb a beruházási hitelek aránya; a folyósítás decemberben indulhat meg, és jövőre pöröghet fel.
A Budapest Bank már folyósított is hitelt a második körből - mondta Zolnai György elnök-vezérigazgató. Az NHP második köre iránt várható érdeklődésről az ügyfélkörben is végeztek felmérést, valamint egy országos kutatást is csináltak. Mindkettő eredménye szerint a második kör iránt is hasonló lesz az érdeklődés, mint az első iránt - nagyjából 800-850 milliárd forintra számít szektorszinten a Budapest Bank.
Lakóparkot 2,5 százalékos kamatra?Lakásvásárlásokat nem, de a lakásépítéseket, ingatlanfejlesztéseket lehetne finanszírozni a jegybank olcsó forrásaiból - vetette fel a javaslatot a panelbeszélgetésen Wolf László. Jelenleg az ingatlanberuházás ki van zárva a hitelfeltételek közül, a jegybank időről időre áttekinti a feltételeket, a javaslatra hamarosan lesz válasz - mondta később Nagy Márton. |
Az OTP-hez eddig 15 milliárd forint értékben érkezett be igénylés - van olyan ügyfél, akinek már folyósítottak is az NHP második körében. Wolf László vezérigazgató-helyettes elmondta: az OTP is 800-900 milliárd forint körüli keresletre számít szektorszinten, amiből az OTP ismét bő 10 százalékot vihet majd el. Wolf László szerint az uniós források pörgethetik majd fel a programot; az mindenesetre biztos, hogy a forrásokat valós beruházásokra kell fordítani, nem lehet trükközni - a sikerhez így tényleges beruházási igény kell, amihez viszont nem csak hitelre van szükség.
Vojnits Tamás, a Takarékbank elnöke elmondta: folyamatos a második körbe tartozó hitelek folyósítása a Takarékbanknál, becsléseik szerint még idén kimehet az összes lehívás 10-15%-a. Vojnits kiemelte: hosszútávú jelentősége van annak, hogy 3-5-10 éves hiteltermékeken keresztül új ügyfélkapcsolatokra tesznek szert a takarékszövetkezetek.