Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában

Az év végén látott napvilágot a hír, miszerint az Apple komolyan gondolja, hogy autógyártásba kezd. Most újabb információk láttak napvilágot.

Szinte felrobbant pénteken a Hyundai Motor részvényeinek árfolyama, hiszen egy nap alatt közel 20 százalékkal drágult a papír. Az ügy hátterében az áll, a dél-koreai autógyártó bejelentése szerint tárgyalásokat kezdtek az Apple-lel arról, hogy együtt dolgoznak egy elektromos autó kifejlesztésén. Igaz, azt nem lehet készpénznek venni, hogy valóban meg is fognak egyezni a felek. Erre utalt a Hyundai egyik vezetője is, aki azt mondta, hogy az Apple számos globális autógyártóval, köztük a Hyundai Motorral is tárgyal. Mivel a megbeszélés a kezdeti szakaszában van, semmi sem dőlt el - jelezte a a CNBC-nek Chery Kang.

Valami történt, de inkább csak tapogatózás

Korábban a Korea Economic Daily arról írt, hogy az Apple kereste meg a dél-koreai vállalatot. Az együttműködés pedig kiterjedne mind az akkumulátorok fejlesztésére, mind pedig az elektromos járművek gyártására. Amennyiben minden a tervek szerint alakul, akkor a lap szerint 2027-ben kerülhet kereskedelmi forgalomba a közösen fejlesztett jármű. Az Apple nem kommentálta az információt.

A Hyundai később kiadott egy frissített nyilatkozatot, amelyben nem említette név szerint az Apple-t, és így fogalmazott:

"Különböző vállalatoktól kaptunk potenciális együttműködésre vonatkozó megkéréseket autonóm vezetésű elektromos járművek fejlesztésével kapcsolatban, de még nem hoztak döntéseket, mivel a megbeszélések még korai szakaszban vannak."

Évek óta dolgozik autóipari fejlesztéseken az Apple

Az Apple autóval kapcsolatos fejlesztéseiről évek óta terjednek hírek, de ezekből egyelőre semmi olyan nem valósult meg, ami kereskedelmi forgalomba kerülhetne. Legutóbb az év végén a Reuters számolt be arról, hogy pár éven belül saját autóval lépne a piacra az Apple. Az elektromos járművük egyik innovatív eleme a saját tervezésű akkumulátor lenne, amely abból a szempontból forradalminak számítana, hogy a pletykák szerint lítium-vasfoszfát (LFP) technológiát alkalmaznának, amely nemcsak olcsóbb lenne, de nagyobb hatótávolságot is lehetne vele megtenni.

Régóta dolgoznak az autós terveken (Fotó: currentev.com)
Régóta dolgoznak az autós terveken (Fotó: currentev.com)

Az Apple egyébként még 2014-ben indította el a Titán néven futó projektjét, aminek keretében saját autómodellt hoznának létre. Más kérdés, hogy a terveket nem igazán sikerült eddig tartani, a projekt finoman szólva sem zökkenőmentes. Emiatt korábban az is felmerült, hogy leegyszerűsítik csupán egy autóvezérlő szoftver létrehozására a fejlesztést. Két éve azonban a projekt új lendületet vett, amikor visszatért a vállalathoz Doug Field, és átvette a fejlesztések irányítását. A szakértő nem csak azért volt optimális választás, mert ismeri az Apple-t, hanem azért is, mert a Tesla kedvéért hagyta el a céget és az elektromos autógyártás úttörőjénél komoly tapasztalatokra tett szert.

Az alacsony árrés tarthatja vissza őket az autógyártástól?

A cégtől kiszivárgó információk ellentmondásosak, a szakértők egy része ugyanakkor úgy látja, hogy a teljes fejlesztés helyett az Apple csak az informatikai részre kíván fókuszálni. Erre utalhat egyébként a most napvilágot, a Hyundai-jal megkezdett tárgyalás híre is. A szakértők szerint az önvezető rendszer fejlesztéséhez az iPhone 12 Pro és iPad Pro adhat alapokat, hiszen a készülékekben már használják azokat az úgynevezett lidar szenzorokat, amelyek segítségével az önvezető járművek érzékelik a környezetükben zajló folyamatokat. Persze így is komoly kihívás lesz kifejleszteni az irányítási rendszert és az új típusú akkumulátort, ezek a feltételei a járművek gyártásának.

Az elemzők szerint az Apple erőfeszítései ellenére is sok kérdőjel akad a járműfejlesztéssel kapcsolatban. Az Apple jelenlegi üzleti tevékenysége a prémium számítógépek, telefonok és kiegészítők értékesítése, ezeken akár 30-40 százalékos árrést is tudnak realizálni. Ehhez képest a járműipar egy egész más "kávéház", hiszen miközben nagy erőforrások lekötését igényli, ez csak sokkal kisebb árrést eredményezhet. Persze, ha találnak olyan járműipari partnert, amely leveszi a vállukról a terhet, és nekik csak a legnagyobb hozzáadott értéket jelentő részegységekre kell fókuszálniuk, akkor más a helyzet.

Összességében a vállalatot jól ismerő elemzők 50 százaléknál kisebb esélyt adnak arra, hogy a technológiai vállalat kereskedelemi forgalomban is megjelenő autóval rukkoljon elő. Szerintük ugyan jól hangzik, hogy egyesek az Apple új, komoly növekedési potenciállal rendelkező piacának tekinti az autógyártást, a fenti okok miatt könnyen lehet, hogy végül más, sokkal jobban jövedelmező területre törhet majd be a cég.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, Darvas Zsolt, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá, cikkenként nagyjából 10 forintért, havonta és laponként 745 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és a Privátbankár kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz januárban, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 372 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait!

Részvény / Deviza / Áru Trump volt a tőzsdebajnok, vagy Obama? Megvan az eredmény
Eidenpenz József | 2021. január 21. 12:06
Jól fogadták a piacok Joe Biden elnöki beiktatását és első 17 aláírt rendeletét, a pozitív hangulat ma is tart, Európa-szerte emelkednek az indexek. A BUX is beállt a sorba, négy részvényből három pluszban van. Az EKB ülésére várnak, nagy kérdés, mit mondanak majd az euróról. Donald Trump alatt kevésbé emelkedett az S&P 500 tőzsdeindex, mint Obama alatt, de a kérdés bonyolultabb.
Részvény / Deviza / Áru Hogyan zárták a szerdát a budapesti parketten?
Privátbankár.hu / MTI | 2021. január 20. 19:02
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 506,60 pontos, 1,14 százalékos csökkenéssel, 44 103,40 ponton zárt szerdán.
Részvény / Deviza / Áru Mi lesz itt idén? Mibe fektessünk?
Eidenpenz József | 2021. január 20. 17:46
A legnagyobb kockázatot a koronavírus elleni oltás elérhetősége jelenti, az EU-ban csak a harmadik negyedév végére érhető el a gazdasági növekedés szempontjából is megnyugtató átoltottsági szint – mondja az Equilor Befektetési Zrt. Addig a korlátozások és azok feloldása maradnak fókuszban, amit a szolgáltatóipar és a turizmus szenvedhet meg leginkább. A magyar gazdaság felpattanhat idén, négy százalékos bővülés várható. Az euró maradhat a 355-365 forintos sávban, de év vége felé megcélozhatja a 370-es szintet.
Részvény / Deviza / Áru Ez a cég a multik álmát váltja valóra - automatizálják a pénzügyeket
MFC Equity | 2021. január 20. 16:05
Stock Picking rovatunkban az MFC Equity nemzetközi befektetési klub olyan növekedésorientált cégeket keres, amelyek részvényeinek ára nem tükrözi valódi értéküket. A sorozat következő részében a Workiva Inc, a világ vezető jelentés automatizálással foglalkozó vállalatát elemzik.
Részvény / Deviza / Áru Megvan, min szigorít Németország, már Biden második csomagjára készül a tőzsde
Eidenpenz József | 2021. január 20. 11:34
Jó a hangulat a tőzsdéken, miután az Államokban tervezgetik az újabb gazdaságélénkítő csomagokat és a pénzügyminiszter is támogatja azokat. A vírushírek vegyesek, miközben jó gyorsjelentések érkeztek. Budapesten viszont esik az index, a Mol és a Richter húzza le, de a forint erősödik. Előkerült az eltűnt Jack Ma, és furcsán másképp beszél, mint korábban.
Részvény / Deviza / Áru Legyártották az első kínai Tesla Y-t, előre örülnek Bidennek
Eidenpenz József | 2021. január 19. 11:51
Európában visszafogott a tőzsdék emelkedése, az amerikai határidős indexekből ítélve azonban délután szép tűzijáték várható. Pocsék évet zárt az európai autóipar, de jól szerepel az egyik kínai elektromos autó, és a Tesla is legyártotta az első Y modellt Kínában. Emelkedik a BUX, és erősödik a forint. A kriptodeviza-piacon ezúttal az ether lőtt ki.
Részvény / Deviza / Áru Tarolt az arany 2020-ban – megmarad idén is a lendület?
Király Béla | 2021. január 19. 05:37
2020-ban az egyik legjobban teljesítő eszköz az arany volt. Az idei év kapcsán ugyanakkor sok a kérdőjel, a további áremelkedés mellett éppen úgy sorolhatók érvek, ahogy egy esetleges visszaesés is megmagyarázható lesz.
Részvény / Deviza / Áru Sem a Merkel-utódlás, sem a kínai növekedés nem tudja ma felvidítani a tőzsdéket
Eidenpenz József | 2021. január 18. 12:01
Ma látszólag semmi sem tudja felvidítani a tőzsdéket, sem a jó kínai növekedési számok, sem a politikai stabilitásról árulkodó német pártelnöki választás. Az eső európai indexekhez a BUX is csatlakozott, főleg a Mol húzza le. Az euró/forint kerülgeti a 360-as határt. Gyorsjelentések tucatjai és sok más esemény jön a héten. Új trónkövetelő a kriptodeviza-szektorban.
Részvény / Deviza / Áru Az újabb európai lezárási hírek lejtőre vitték az indexeket
MTI | 2021. január 15. 18:10
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 671,97 pontos, 1,50 százalékos csökkenéssel, 44 204,45 ponton zárt pénteken. A tengerentúli indexek is lefelé mozdultak az első órákban és a záráshoz közel is mínuszban voltak.
Részvény / Deviza / Áru Készül az oltás-útlevél, Merkel szigorítana, Biden csomagja eltúlzott
Eidenpenz József | 2021. január 15. 11:36
A vártnál nagyobb lett Joe Biden új amerikai elnök gazdaságsegítő csomagja, de nagy vita várható róla, így nem igazán örülnek neki a tőzsdék. A BUX minimális pluszban tudott maradni, ez megint a Richternek köszönhető. Németországban és Franciaországban a lezárások szigorítását tervezik, fogytán vannak a lélegeztető kapacitások. Egy amerikai konzorcium már dolgozik a digitális oltási útlevél bevezetésén, de számos probléma merül fel.
Friss
hírlevél