Egyre nagyobb fejtörést okoz a Facebook-nak, hogy miként növelje hirdetési bevételeit, az okostelefonokra és tabletekre írt Facebook-alkalmazásokban ugyanis nem feltétlenül jelennek meg a bannerek. A tőzsdére lépés előtti negyedéves eredményeken ez meg is látszódott. Nos, a 600 millió aktív felhasználóval rendelkező közösségi site újabb fejlesztésen dolgozik, aminek a részvénytulajdonosok is örülhetnek. A Facebook az "Akarom" gomb kifejlesztésén dolgozik, amivel a felhasználók azonnal tudnának vásárolni az oldalon keresztül - ez igen hasonló rendszer lesz ahhoz, amit a Google a keresőjével tud.
![]() |
A Facebook árfolyama az elmúlt napokban - 19 dolláros szinten ragadt. Forrás: Privátbankár Dealbook. |
A kiszivárgott információról Gene Munster technikai elemző beszélt a CNBC egyik műsorában. Munster szerint az "Akarom" gomb olyan előrelépés (és egyben üzleti lehetőség is), ami újra elhiteti a befektetőkkel, hogy a Facebook nemcsak közösségi élményt képes nyújtani. Az internetes cégekkel foglalkozó elemző szerint az "Akarom" gomb újabb lendületet adhat a közösségi oldalnak, melynek nem sikerült túl fényesre az eddigi tőzsdei karrierje (a részvények ma már csak a kibocsátási ár 50%-át érik). Gene Munster szerint itt az ideje beszállni a Facebook-ba.