Az Uniqa új márkája, a Cherrisk a Spotify-hoz hasonlóan havidíjas alapon működik, a szerződéskötés chatboton (a bevezetőben említett Emma nevű intelligens algoritmuson) keresztül történik, a kárrendezés - amikor szükség van rá - online videós kapcsolattal megy. A kockázatközösséget egy belső valutával, cseresznyékkel ösztönzik arra, hogy csökkentsék egy esetleges balesetek kockázatát.
Kurtisz Krisztián, a Cherrisk és az Uniqa Biztosító vezérigazgatója a mérföldkőnek számító ezer ügyfél után kiadott közleményben elmondta, hogy beigazolódtak előzetes felméréseik és kutatásaik, mert "a fiatalabb generáció tagjai tényleg vágytak egy olyan gyors és egyszerű biztosítási megoldásra".
A Cherrisk az Uniqa Biztosító biztosító termékeit értékesíti. Jelenleg a legnépszerűbb biztosításuk az Utasbiztosítás, ezt követi az ügyfelek visszajelzései alapján kiemelkedő ár-érték arányú Lakásbiztosítás, és a Balesetbiztosítás. Egyetlen hónap alatt több mint 5000-en regisztráltak a platformon.
A modell megalkotásakor az is kiemelt cél volt az Uniqa projektcsapatán belül, hogy a szerződéskötés mellett a többi folyamatot is gyorsabbá és egyszerűbbé tegyék. Ezen folyamatok között kiemelt helyet foglalt el a kárrendezés, amiben eddig szintén komoly sikereket ért el a CHERRISK: az első hónapban átlagosan 3 óra alatt történtek meg a kárrendezések, a kártérítés kiutalásával együtt.
Kurtisz kiemelte, hogy az új platform létrehozásával az egész biztosítási élményt új alapokra akarták helyezni. A vezérigazgató ebből a szempontból is sikeresnek ítéli az első hónapot. Mint mondta, különösen sokan dicsérték virtuális biztosítási asszisztensüket, Emmát. Volt, aki a kedvességét, más a humorát emelte ki, és meglepődött, hogy a biztosítási ügyeket is lehet könnyedén kezelni. Másokat kárrendezés gyorsasága, rugalmassága és ügyfélszolgálat hatékonysága lepte meg - tette hozzá Kurtisz Krisztián.
A biztosítási platform az első hónap végén elindította közösségtámogató felületét is. Ezen keresztül a Cherrisk felhasználói közösen választhatják ki, mely jótékonysági javaslatokat szeretnék támogatni. A kiválasztott célokra Cherrisk cseresznyéik felhasználásával adakozhatnak is. Cseresznyéket játékos kockázatcsökkentő feladatok elvégzéséért kaphatnak a felhasználók, ezeket válthatják 1:1 arányban forintra. Az oldalon eddig közel egymillió cseresznyét osztottak ki, amiket díjaik csökkentésére is felhasználhatnak a regisztráltak.
„Az első hónap sikereit látva az eddigieknél is biztosabbak vagyunk benne, hogy a megkezdett úton kell tovább haladnunk és fejlődnünk ügyfeleink élménye érdekében. Ebben még inkább megerősített minket, hogy alig néhány héttel indulásunk után a CHERRISK megnyerte az E-Banking Summit Insurtech of the Year díját is.” – hangsúlyozta Imre Kata, a CHERRISK Marketing és PR vezetője.
Az E-Banking Summit & Expo hazánk legrégebbi Fintech csúcstalálkozója, melyen a hazai e-banking és insurtech szektor tagjai vesznek részt 2005-óta. A díjak nyerteseit minden évben az előző év konferenciájának résztvevői szavazzák meg 5 különböző kategóriában.