2p
„Az Aldi újra kitalálja magát”, „tabuszegés”, írják az áruházlánc új reformjairól. Az üzletek berendezésének átalakítása és a márkás termékek beengedése után a bolthálózat most újabb hagyománnyal szakít, amikor televíziós reklámmal is jelentkezik. Már nem minden ugyanis az ár, és a fiatalokat is meg kéne nyerni valahogy.
MTI Fotó: Balaton József

A Németország legnagyobb diszkont áruházláncának nevezett Aldi számára évtizedeken keresztül fix szabályok voltak érvényben: az üzlethelyiségeket spártai egyszerűséggel rendezték be, nem árultak márkás termékeket, és nem költöttek drága televíziós reklámokra. Immár mindhárom szabállyal szakítottak – írja az N24.de.

Először automata sütőket helyeztek el a boltokban, hogy friss péksüteményekkel lássák el a vevőket. Aztán különböző márkás termékeket kezdtek el árulni a Coca-Colától a Pampersig. Nemrég a boltok berendezését is megszépítették. (Erről itt írtunk.) Most pedig a nagy német élelmiszer-kereskedők között utolsóként tv-reklámot is készítenek.

Eddig az Aldi újsághirdetésekkel és szórólapokkal reklámozta magát, és a legfontosabb, amit hangsúlyozott, az ár volt – írják. „Az egyszerű: több” mottó alatt arra is nagy hangsúlyt fektettek, hogy 1200 termékük sokkal inkább áttekinthető kínálatot jelent, mint más áruházláncoké. Ahol annyi rengeteg féle termék között lehet keresgélni, hogy a választás kifejezetten nehéz.

Az Aldi legfőbb riválisa, a Lidl már korábban megjelent tv-reklámokkal, főleg a márkás termékeknél olcsóbb saját márkáit állítva a középpontba. Két másik nagy német lánc, az Edeka és a Rewe is rendszeresen reklámoz a televízióban. A vasárnap induló televíziós kampány árával kapcsolatban az Aldi hallgat, de egy piackutató vállalkozás szerint sok tízmillió euróról lehet szó.

Miért van erre szüksége az Aldinak? Marketing-szakemberek szerint a német vásárlókat egyre kevésbé lehet megfogni csak az árral, egyre többen részesítik előnyben a minőséget az élelmiszer-beszerzéseknél. Másrészt vásárlóinak nagyobb része idős ember, a fiatalok odaszoktatásáért ádáz harc folyik az Aldi és a Lidl között.

Egy területen az Aldi még midig le van maradva: a Lidl, a Rewe vagy a DM drogéria-lánc már rendelkezik internetes áruházzal Németországban, az Aldi még nem. Nagy-Britanniában azonban már kísérletezik ilyesmivel, gyűjti a tapasztalatokat.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Személyes pénzügyek Bő hatezren gondolták úgy, hogy az államnál gyűjtenek pluszpénzt nyugdíjra
Privátbankár.hu | 2025. december 13. 10:46
Jelenleg 6 154 személy rendelkezik kincstári NYESZ-számlával. Az egy főre jutó átlagos számlaérték megközelítőleg 1 millió forint – tudta meg a Grantis a Magyar Államkincstártól.
Személyes pénzügyek Mostantól nem kell, hogy legyen nálunk egy kis apró
Privátbankár.hu | 2025. december 13. 09:43
A digitalizáció az adventi időszakban sem áll meg: ahogyan a mindennapi életben, úgy az adományozásban is az elektronikus fizetési megoldások veszik át a készpénz szerepét.
Személyes pénzügyek Kijózanodás a munkáshitelből?
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 07:41
Csak a konstrukció indulásának első hónapjában, 2025 januárjában szerződtek le kevesebb munkáshitelre a magyarok, mint októberben.
Személyes pénzügyek Ezek a diákok értenek a legjobban a pénzügyekhez – megvannak a Pénzügyi Junior Klasszisok
Privátbankár.hu | 2025. december 11. 18:27
Egy győri csapat nyerte meg a Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! versenyt. Az ország minden pontjából érkeztek csapatok a pénzügyi tudatossági verseny döntőjére, a legjobb 4 közé a győrieken kívül ceglédi, székesfehérvári és békéscsabai diákok jutottak be.
Személyes pénzügyek „Az öngondoskodás nem luxus, hanem megoldás a lakáscélok elérésére”
PR | 2025. december 11. 16:09
A lakáspiac aktuális kihívásaira és a finanszírozási termékek iránti növekvő keresletre reagál megújult termékével a Fundamenta-Lakáskassza Zrt. Az új Otthontervező Lakásszámla egyszerre kínál rugalmas megtakarítási lehetőséget és kedvezményes hitelt, akár 35 %-os bónusszal (EBKM: 3,83-3,90%)1, vagy akár 3,5 %-os hitelkamattal (referencia THM Kamatbónusszal 5,04-5,31%)2,3. Jakabfalvy Dóra, a Fundamenta üzleti divíziójának ügyvezetője szerint a konstrukció célja, hogy ügyfeleik az öngondoskodás útjára lépve, kiszámítható feltételek mellett valósíthassák meg lakáscéljaikat.
Személyes pénzügyek TBSZ vagy NYESZ? Segítünk választani!
PR | 2025. december 11. 15:36
Az OTP Bank szakértőivel, Fabriczki Ritával és Varga Cintiával beszélgetünk arról, hogyan hozhatunk okos döntést a Tartós Befektetési Számla és a Nyugdíj Előtakarékossági Számla között. Bemutatjuk a számlanyitás előtti legfontosabb tudnivalókról, és bemutatjuk, hogyan építhetünk stabil pénzügyi jövőt tudatos tervezéssel.
Személyes pénzügyek Érdemes lesz átnézni a januárban érkező bankszámla-díjértesítőket
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 07:45
Díjemelés jöhet 2026 júniusa után, mivel a bankok önkéntes moratóriuma a lakossági számlák díjainak befagyasztására lejár.
Személyes pénzügyek Hiánypótló kalkulátorokkal újít a Netrisk.hu
Privátbankár.hu | 2025. december 9. 16:31
Belép a banki termékek piacára az online biztosításközvetítő Netrisk.hu, az oldalon a személyi kölcsönöket és Otthon Start konstrukciókat már össze lehet hasonlítani, és hamarosan elindul a jelzáloghitel- és a bankszámla-összehasonlító kalkulátor is – mondta a Netrisk csoport Ausztriáért és Magyarországért felelős regionális ügyvezetője a társaság keddi budapesti sajtóbeszélgetésén.
Személyes pénzügyek Munkáshitel: nagyobb a füstje mint a lángja?
Privátbankár.hu | 2025. december 5. 14:20
Nagy várakozás övezte a kamatmentes munkáshitelt, ám hamar kiderült: a kezdeti lelkesedés után a kereslet meredeken zuhant, a bankok pedig mostanra kiszálltak a fiatalokért folyó versenyből,
Személyes pénzügyek Új autósapp segít spórolni a kötelezőn
Natív tartalom | 2025. december 2. 15:16
Megéri jól vezetni a Drivello-val – az UNION új okosappja díjazza a felelősségteljes vezetést, a felhasználók kedvezményt kaphatnak a kötelező biztosításuk díjából.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG