2p

Tényleg itt a repülőrajt, jön a gazdasági áttörés?
Mi vár a magyar vállalkozásokra? Mit okoz az árrésstop?

Online Klasszis Klub élőben Oszkó Péterrel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. április 8. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„Az Aldi újra kitalálja magát”, „tabuszegés”, írják az áruházlánc új reformjairól. Az üzletek berendezésének átalakítása és a márkás termékek beengedése után a bolthálózat most újabb hagyománnyal szakít, amikor televíziós reklámmal is jelentkezik. Már nem minden ugyanis az ár, és a fiatalokat is meg kéne nyerni valahogy.
MTI Fotó: Balaton József

A Németország legnagyobb diszkont áruházláncának nevezett Aldi számára évtizedeken keresztül fix szabályok voltak érvényben: az üzlethelyiségeket spártai egyszerűséggel rendezték be, nem árultak márkás termékeket, és nem költöttek drága televíziós reklámokra. Immár mindhárom szabállyal szakítottak – írja az N24.de.

Először automata sütőket helyeztek el a boltokban, hogy friss péksüteményekkel lássák el a vevőket. Aztán különböző márkás termékeket kezdtek el árulni a Coca-Colától a Pampersig. Nemrég a boltok berendezését is megszépítették. (Erről itt írtunk.) Most pedig a nagy német élelmiszer-kereskedők között utolsóként tv-reklámot is készítenek.

Eddig az Aldi újsághirdetésekkel és szórólapokkal reklámozta magát, és a legfontosabb, amit hangsúlyozott, az ár volt – írják. „Az egyszerű: több” mottó alatt arra is nagy hangsúlyt fektettek, hogy 1200 termékük sokkal inkább áttekinthető kínálatot jelent, mint más áruházláncoké. Ahol annyi rengeteg féle termék között lehet keresgélni, hogy a választás kifejezetten nehéz.

Az Aldi legfőbb riválisa, a Lidl már korábban megjelent tv-reklámokkal, főleg a márkás termékeknél olcsóbb saját márkáit állítva a középpontba. Két másik nagy német lánc, az Edeka és a Rewe is rendszeresen reklámoz a televízióban. A vasárnap induló televíziós kampány árával kapcsolatban az Aldi hallgat, de egy piackutató vállalkozás szerint sok tízmillió euróról lehet szó.

Miért van erre szüksége az Aldinak? Marketing-szakemberek szerint a német vásárlókat egyre kevésbé lehet megfogni csak az árral, egyre többen részesítik előnyben a minőséget az élelmiszer-beszerzéseknél. Másrészt vásárlóinak nagyobb része idős ember, a fiatalok odaszoktatásáért ádáz harc folyik az Aldi és a Lidl között.

Egy területen az Aldi még midig le van maradva: a Lidl, a Rewe vagy a DM drogéria-lánc már rendelkezik internetes áruházzal Németországban, az Aldi még nem. Nagy-Britanniában azonban már kísérletezik ilyesmivel, gyűjti a tapasztalatokat.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Személyes pénzügyek Nagy változásra számíthatnak a Horvátországba utazók
Privátbankár.hu | 2025. április 7. 11:52
Horvátországban 2026-tól betiltják a játékgépeket a vendéglátóhelyeken.
Személyes pénzügyek Most már biztos: az árrésstop után jön a bankidíj-stop
Privátbankár.hu | 2025. április 7. 06:54
Ha keddig nem csökkentik önként a hitelintézetek az ügyfeleik terheit, akkor szerdán a kormány teszi meg ezt – jelentette ki Nagy Márton.
Személyes pénzügyek Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! Újabb helyek keltek el a döntőben
Privátbankár.hu | 2025. április 4. 10:32
A húszból 14 hely már elkelt a Privátbankár.hu által szervezett pénzügyi tudatossági verseny döntőjében.
Személyes pénzügyek Akár 10 százalékos kamatot is kaphatunk a bankbetétünkre
Privátbankár.hu | 2025. április 4. 08:16
Bizonyos feltételekkel több magyarországi bank is kínál ilyet, miközben egyébként már 6 százalék alatt járnak a lekötött betétek kamatai.
Személyes pénzügyek Az MBH privátbankjánál a szolgáltatások minőségét, komplexitását tartják a legfontosabbnak
Csabai Károly | 2025. április 3. 15:01
Mint arról már beszámoltunk, a hazai privátbanki szektor által kezelt vagyon összértéke 2024-ben több mint húsz százalékkal nőtt. Az MBH Bank Private Banking hozta a piaci átlagot, amely eredményeként ügyfélállománya a múlt év végére 1500 milliárd forint fölé került. Bár ezzel stabilan második a cég e piaci szegmensben, Pleschinger Gyula Márk igazgató a számoknál továbbra is a szolgáltatások minőségét, komplexitását tartja az elsődleges versenytényezőnek.
Személyes pénzügyek Örülhetnek az Aldiban vásároló magyarok
Privátbankár.hu | 2025. április 3. 12:50
A cég húsvét előtt jelentős árcsökkentésre készül.
Személyes pénzügyek Fontos változást hoz egy törvényjavaslat – ez minden magyart érinthet
Privátbankár.hu | 2025. április 3. 10:48
A napokban benyújtották azt a törvényjavaslatot, amely alapján minden településen ATM-nek kell lennie. A jogszabálytervezet ugyanakkor az egy művelettel felvehető maximális összeg nagyságát is megváltoztatja.
Személyes pénzügyek Dörzsölheti a tenyerét a kormány: sorban állnak a magyarok a munkáshitelért
Privátbankár.hu | 2025. április 3. 08:59
Az intézkedés bejött, már a babavárót is megelőzte.
Személyes pénzügyek Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! Megvannak az első döntős csapatok
Privátbankár.hu | 2025. április 2. 08:54
Hét csapat már bejutott az országos döntőbe a Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! pénzügyi vetélkedőbe.
Személyes pénzügyek Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! – 2025 tavasz, 2. forduló 2. nap
Privátbankár.hu | 2025. április 2. 06:21
Mit tudsz a pénzügyekről? Itt a Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! diákverseny 2. fordulója a Tolna, Vas és Zala, Győr-Moson-Sopron és Bács-Kiskun, Csongrád-Csanád vármegyei valamint budapesti csapatoknak!
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG