Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
5p

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Német szakértők szerint radikális átalakulás előtt állnak a diszkont üzletláncok, nemsokára nem olyan lesz az Aldi és a Lidl, ahogy megismertük. Mindkét áruházlánc áttervezte üzlethelyiségeit, és kíméletlen árharcot folytat, már a márkás termékek piacán is. A diszkontok és a hagyományos szupermarketek közötti különbség idővel teljesen eltűnhet.

„Az Aldi-elv halála”, „Aldi és Lidl hamarosan nem lesz többé” – próbálja sokkolni az olvasót az N24.de. A nálunk is működő diszkontláncok egyik legnagyobb konkurense, a hagyományos szupermarketeket üzemeltető, szövetkezeti hátterű Rewe főnöke, Alain Caparros szerint a klasszikus élelmiszer-diszkontoknak végük. Öt év múlva egy ilyen sem lesz majd Németországban, főleg az Aldi fejlődik éppen a klasszikus szupermarketek irányába.

A szupermarketek és a diszkontok közötti különbség várhatóan el fog tűnni. Az Aldi a korábbi 600 cikk helyett már 2000 -féle árut kínál, és most az úgynevezett raklapos értékesítésnek is búcsút kíván mondani. A Rewe szerint a jövő szupermarketje nem annyira bolt lesz, hanem közösségi tér, a vásárló pedig vendéggé avanzsál, élményeket, fogyasztási lehetőségeket kínálnak majd neki. A vezérigazgató elsősorban a belvárosokban és városrész-központokban, este is sokáig nyitva tartó üzleteket tervez nyitni.

Külföldön terjeszkednek nagyon

A Planet Retail piackutató nyomán azt írják, hogy az Aldi és a Lidl továbbra is sikeres lesz és újabb tízmilliárdokkal növelheti forgalmát 2020-ig. A 2016-os is rekordév lehet a két lánc számára. Ez azonban részben külföldi terjeszkedésnek köszönhető, az Aldi 1000, a Lidl 1200 új üzlet nyitását tervezi 2020-ig.

Németországban is tendencia, hogy a kis üzletek, kisebb szupermarketek nem tudnak megélni a nagyok mellett. Sokat kritizálják azt a döntést is, amely lehetővé tette, hogy az Edeka üzletlánc átveheti a Kaiser's Tengelmann üzleteit, ezzel 50 százalék körüli piaci részesedésre téve szert.

Luxus kontra kiugró minőség

„Luxus-Lidl a minőségi Aldi ellen”, „A Lidl megtámadja az Aldit” – írja a német Wirtschaftswoche is. Eszerint a két üzletlánc párbaja a következő fázisába ért, az Aldi után a Lidl is minőségi termékekre áll át. Csinos dizájnt alakít ki áruházaiban, nagyobb tereket épít és vásárlói mosdót nyit babapelenkázóval. Ugyanakkor az árakat is tovább kívánja csökkenteni, akciós ajánlatok rendszerét építve ki. (Arról, hogy hogy néznek ki az új német Lidl-üzletek, itt van egy kisebb fotóalbum.)

Azt ígérik, ennek ellenére a vásárlás ugyanolyan egyszerű és gyors marad, a kínált termékek 1600 körüli számán sem változtatnának. A dolgozóknak is kedveznek, például választhatnak a pénztárosok, hogy állva vagy ülve szeretnének dolgozni. Öltözőket és pihenőhelyiséget, oktatótermet terveznek nekik. Az újfajta fiókokat azonban egyelőre csak ott vezetik be, ahol új üzlethelyiségeket nyitnak.

Heti öt nagy leárazás

A Lidl csak Németországban hárommilliárd eurót szánt az átalakításokra, azután amikor tudomást szerzett az Aldi Süd terveiről, még megtoldotta 200 millióval. A Lidl főleg azért keres új megoldásokat, mert nemrég az Aldi is elkezdett márkás termékeket – például Nutella, Coca Cola, Red Bull – felvenni a kínálatába, amelyek a Lidlnél már régen kaphatók. Folyik az árharc, most a Lidl hetente öt márkás termékre tervez nagy leárazást rendezni. (A fogyasztóknak kedvez az árharc – írtuk a napokban.)

Eközben Magyarországon...

A 2017-es évtől ismét belepiszkálnának az ágazat működésébe. Ledhet, hogy a kormány újabb trükköt készít elő a multik elriasztása érdekében? Már abba is beleszólna, hogy mit árulhatnak a boltok és mit nem. Cikkünk itt>>>>>>>>>

A Lidl a 2015/2016-os üzleti évben 64,6 milliárd eurónyi árbevételt ért el nemzetközi szinten, ez 9,5 százalékos növekedést jelent. Júniustól Litvániában nyitnak 15 üzletet, 2018-ban pedig az USA-ban szeretnének megjelenni. Az Aldi becslések szerint idén öt százalékkal 76 milliárdra, a Lidl 71 milliárdra növelheti bevételét. A 2020-as évre a két cégtől 91, illetve 89 milliárdot várnak.

Minek ide a luxus?

Miért van szükség az Aldi luxuscikk-offenzívájára? - teszi fel a kérdést a Wirtschaftswoche másik cikke. A cég május elején mutatta be Bajorországban a „jövő áruházát”, és 2019-ig az összes egységét modernizálni szeretné Németországban. A cég 2012-ben a Coca Colával indított, majd azóta 70 márkás terméket vezetett be üzleteibe a korábban szerényebb választékot kínáló polcokra.

Persze olcsón. „Azt kell elérnünk, hogy a vásárlónak az legyen a benyomása, hogy sehol másutt nem tud olcsóbban bevásárolni” - idéznek egy illetékest. Az Aldi azonban tavaly szerény, két százalék körüli bevétel-csökkenést szenvedett el Németországban. A márkás termékek értékesítése nélkül ez több is lehetett volna.

Vékony kötélen egyensúlyoz

A márkás termékekkel az Aldi főleg az Edeka és a Rewe hagyományos szupermarket-láncokkal veszi fel a versenyt. Az eredeti diszkont-koncepció felpuhítását a márkás termékekkel azonban vékony kötélen való egyensúlyozáshoz hasonlítják a cikkben. Nem szabad ugyanis elveszíteniük az olcsóság imidzsét.

A konkurensek sem alszanak, és gyakran aláígérnek az Aldi luxustermék-árainak. Ezért óvatosan adagolják a márkás termékeket, és az olcsó diszkont-árucikkeknek tartják fenn a döntő helyet a polcokon.

A cikk utal arra, hogy a háttérben is szörnyű harc folyik, a márkás termékek előállítói például a nagyobb Edeka és Rewe láncokkal való jó kapcsolatot kockáztatják, ha az Aldiba is beengedik a termékeiket. A gyártók számára viszont az Aldi mintegy 4000 fiókja rendkívül vonzó piac.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Legalább rossz hírt nem kaptak a magyar autósok
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 11. 12:11
De jót sem.
Vásárló Miért fontos a hőkamerás vizsgálat házfelújítás előtt?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 8. 14:38
Egy lakás vagy ház felújítása előtt az alapos tervezés nélkülözhetetlen. A hőkamerás vizsgálat az egyik legjobb módszer, amely révén pontosan láthatóvá válnak az épület hőveszteségi pontjai. 
Vásárló A székhelyhasználat jogcímét igazoló okirat jelentősége
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 8. 14:27
Gondolt már arra, miért elengedhetetlen, hogy egy vállalkozás a bérbe vett ingatlanra vonatkozó jogviszonyt írásban is igazolni tudja? 
Vásárló Hogyan tüntesd el a nikotin- és beázásfoltokat a falról?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 8. 11:27
Képzeld el, hogy frissen festett falra tekintesz. Minden nagyszerűen néz ki, de néhány nap múlva észreveszed, hogy a régi, makacs foltok újra megjelennek. Az ilyen problémák igazán bosszantóak, hiszen a beázás nyomai, a dohányfüst okozta sárgás elszíneződések vagy egy konyhai baleset után ottmaradt korom foltjai rendre visszatérnek. 
Vásárló Van, ami 50-60 százalékkal drágább, mint tavaly – ennyibe kerül most a családi nagybevásárlás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. szeptember 8. 05:49
Hajszál híján ismét két számjegyű áremelkedést tapasztalt éves szinten a hazai hipermarketekben a Privátbankár Árkosár-felmérése – 38 ezer forintba kerül egy átlagos családi élelmiszer-nagybevásárlás, ez valamivel kevesebb, mint augusztusban. Szélsőséges árváltozásokat találtunk: a frissen meghosszabbított árrésstopos termékek között komolyabb csökkenést is mértünk, más termékeknél viszont 50-60 százalékos éves drágulás is előfordul.
Vásárló A bagel titka és varázsa
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 5. 10:33
Gondoltál már arra, honnan származik a bagel, ez a népszerű reggeli finomság? A pékáruk rajongói bizonyára örömmel hallják, hogy a bagel Budapesten is hódít.
Vásárló Költözés lomtalanítással – amikor a múlt hátramarad
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 4. 12:26
A költözés mindenki életében nagy feladat. Vegyünk példaként egy olyan esetet, ahol az új életkezdés mellett a régi nyomait is teljesen el kell tüntetni. 
Vásárló Az online vásárlás új aranykora
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 3. 14:33
Az online vásárlás mára épp olyan megszokottá vált, mint régen a sarki bolt felkeresése. Az internetes térben böngészve szinte bármit megtalálsz: könyvet egy kellemes délutánra, élelmiszert a hétvégi vacsorához, vagy éppen alapanyagokat a legújabb kézműves hobbidhoz. 
Vásárló Miért fontos a megfelelő nyirokkeringés?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 3. 12:13
A szervezetünk méregtelenítésében, egészségünk fenntartásában kiemelt szerepe van a nyirokkeringésnek. Felel egyrészt a folyadékegyensúlyért, másrészt pedig az immunfolyamatok szabályozásáért is.
Vásárló Mystery Hotel Budapest – Ahol a céges rendezvények élménnyé válnak
PR | 2025. szeptember 2. 16:29
Egy sikeres céges rendezvény több mint jól megválasztott előadók és programok sora: a helyszín, a hangulat és a vendéglátás mind hozzájárul ahhoz, hogy az esemény valóban maradandó élményt nyújtson a résztvevőknek. A budapesti Mystery Hotel különleges atmoszférájával, kifinomult tereivel és professzionális szolgáltatásaival ideális választás konferenciák, tréningek, gálaestek vagy akár kötetlen nyári összejövetelek számára.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG