Vásárolni szeretünk, nem fizetni
A mobilvásárlási folyamatban a fizetés csak egy lépés, és nem az a lépés, amit élményként élnek meg a vásárlás során az ügyfelek. Sokkal inkább élmény a vásárlás egyszerűsége, biztonságossága, vagy az, ha probléma esetén gyors és zökkenőmentes az ügyintézés. A Simple alkalmazást ennek a gondolatmenet mentén alkották meg – mondta a szolgáltatás bemutatásakor a Privátbankár.hu Pénzügyi Innováció 2015 konferenciáján Nyéki Zsolt, az OTP Mobile ügyvezető-helyettese.
Éppen ezért ez nem egy mobilfizetési applikáció: alkalmas a termék kiválasztására, a vásárlási folyamat lefedésére, és egyébként a mobilfizetés lebonyolítására is.
Jelenleg 9 iparágat fednek le: parkolást indíthatunk, e-matricát vehetünk, automatás vásárlást, jegyvásárlást bonyolíthatunk, de van ételfutár, taxi, mozijegy-rendelés, mobilpincér és buli-információs szolgáltatás is.
Hogyan lehet fizetni?
A Simple akár több bankártyát is tud kezelni, hogy tudjunk ezekért a szolgáltatásokért fizetni. Az alkalmazás maga persze kártyaadatot nem tárol, minden az OTP bank szerverein fut. A kártyaadatok egyszerűen menedzselhetők, ahogy a megvásárolt jegyek is egy mozdulattal listázhatók – ismertette Nyéki Zsolt.
Fizetésen túl: hűségkártyák és kuponok
A fizetés azonban önmagában nem feltétlenül tenné vonzóvá az alkalmazást, de a Simple képes kezelni a hűségkártyákat is, ami több tucat plasztik tárcába gyömöszölését teszi feleslegessé.
A Simple-ben emellett kuponokat is szerezhetünk: a szolgáltatók különböző akciók keretében jutalmazhatják a felhasználókat. Akár több kupon közül is választhatunk egyetlen szolgáltatás esetében – ilyenkor a kedvezménnyel csökkentett összeget kell csak kifizetnie a felhasználónak.
Az alkalmazás egyébként ingyenes, szolgáltató- és bankfüggetlen. Minden mobilplatformra elérhető, többnyelvű, az OTP banki infrastruktúrája áll mögötte – mondta Nyéki Zsolt.