7p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Teljesen átalakul a légiközlekedés egyik fontos területe. A magángépek után jönnek a magán terminálok. Mivel nyugatról minden fontos dolog beszivárog ide is, előbb-utóbb nálunk is megjelenhet. NER-igény biztos lesz rá.

A légiközlekedés nemcsak a sztrájkok miatt forrong – új igények, követelmények, kívánságok késztetik az ágazatot folyamatos megújulásra. Abban a tekintetben nincs változás, hogy a világ egyik legnagyobb üzlete ma is, ha a felhők közé emelkedünk. Igaz, a mesés biznisz ellenére is léteznek cégek, amelyek a csőd szélén állnak.

Luxus autó és magángép. Mindkettőből van a NER-nek. Már csak egy magánreptér kellene. Fotó: pixabay
Luxus autó és magángép. Mindkettőből van a NER-nek. Már csak egy magánreptér kellene. Fotó: pixabay

Azt már régóta rebesgetik, hogy a nemzeti légitársaságok kora lejárt, még akkor is, ha a British Airways vagy az Air France neve oly régóta ismerősen cseng. De olykor ezek is megváltoznak – Air France-KLM ma már a „becsületes név” – arról nem beszélve, hogy a tulajdoni viszonyok teljesen átláthatatlanok a külső szemlélő számára. 

A SAS AB igazgatóságának döntése értelmében az Air France-KLM csoport  részesedést szerez a skandináv légiközlekedési vállalatban, emellett a légitársaságok kereskedelmi együttműködést is kötnek, ha a SAS kilép jelenlegi légiszövetségéből, a Star Alliance-ből – olvasom minap az Air France közleményében.  

Van, akiknek a késés is üzlet

A megállapodás értelmében az Air France-KLM Csoport, a Castlelake és a Lind Invest ApS konzorciumként vehet részt a jelenleg az Amerikai Egyesült Államokban kiadott csődvédelem alatt működő SAS AB pénzügyi helyzetének rendezésében. Ennek részeként a dán állammal közösen a konzorcium 1,175 milliárd USA-dollár értékű befektetést hajt végre, amelyből 475 millió dollár törzsrészvény, 700 millió dollár pedig átváltható kötvény.

A repterek és a kiszolgáló létesítmények tulajdonlása eddig is áttekinthetetlen volt, igaz, mindez az utast nem igazán érdekli, csak érjen oda időben és biztonságban az úti céljához. Nos, az idővel újabban gond van, és nemcsak a fapados légitársaságok esetében. Persze ez is üzlet valakinek, például azoknak a reptér közeli szállodáknak, amelyekben ilyenkor elszállásolják az utast.

Az utóbbi évtizedekben a fapados járatok megjelenése volt az egyik legnagyobb változás, a másikat pedig a 2001.szeptember 11-iki tragédia okozta, melynek következtében teljesen át kellett reformálni a biztonsági rendszereket, és ennek következményeként oly sok mindent, ami a repüléshez kötődik. Ezt már megszoktuk, ami viszont még előttünk áll - ez persze a legnagyobb országokra vonatkozik elsősorban, - hogy a klímavédelem miatt sok helyen betiltották már a rövid távú belföldi repülőjáratokat.

Az új - sokak által vitatott - szabály alapján Párizsból már nem lehet repülővel utazni Nantes-ba, Lyonba vagy Bordeaux-ba – adta hírül a BBC-re hivatkozva a greenfo.hu - A BBC szerint az Emmanuel Macron francia elnök által létrehozott nemzeti klímaügyi szervezet tagjai eredetileg még szigorúbb szabályokat akartak, ők négy óránál húzták volna meg a vonatutak felső határát. Ezt később néhány francia régió és az Air France-KLM csoport tiltakozása miatt csökkentették két és fél órára.

A kényelem iránt is erősödik az igény

Mint tapasztaljuk, a légiközlekedés általánossá válása figyelhető meg az elmúlt évtizedekben. Mind többen tudják megfizetni az olcsó – egyébiránt teljesen kiszámíthatatlan árú – jegyeket. Ugyanakkor a kényelem, a luxus iránt is erősödik az igény.

Nemcsak a magángépek forgalma nő, de a hibrid megoldások iránti kereslet is. A JSX – amely magát félig magánrepülőgépeket üzemeltetőnek nevezi – újabban kereskedelmi áron kínál privát járatokat. Mindeközben koktélokkal, szupergyors WIFI-vel és új útvonalakkal csábítják az utasokat.

Ahogy a légiközlekedési vállalat szlogenje fogalmaz: felejtsd el, hogy korán érkezz a repülőtérre, és ne várj sokat a poggyászodra. A fő jelszó az időmegtakarítás, ami nagyon fontos az üzletemberek számára, no meg a kényelem. 
„Célunk egyszerű: ügyfeleink boldogabbak legyenek a megérkezéskor, mint amikor indultak” – nyilatkozta Alex Wilcox, a JSX vezérigazgatója és alapítója a cég médianapi rendezvényén. 

Hogy mindez mibe kerül? Nos, egy ilyen jegy annyit kóstál, mintha első osztályú jegyet vennénk egy hagyományos kereskedelmi légitársaságnál.

Lehessen zoomolni is

A Dallas-i székhelyű fuvarozó 2016-os megalakulása óta kitartóan keresi, a „kisebb légi desztinációk kiszolgálását, amelyekre a  szokásos kereskedelmi forgalom egyszerűen nem képes” – mondta Wilcox. Ennek jegyében, év elején az amerikai légitársaság kibővítette a nyugati és a keleti part közötti hálózatát, nemzetközi és szezonális járatokkal. 
A vállalat egy olyan fedélzeti funkció bevezetésén dolgozik, amely a kívánságlistákon régóta szerepel: a fedélzeti Wi-Fi-t. Minden repülőgépükre rátelepítik a kaputól kapuig Wi-Fi-t, és ők az elsők, akik a Starlink-et, az Elon Musk SpaceX egyik ágát használják. Ez már mindenre elég, az alkalmi böngészéstől a streaming filmek nézéséig, és ami az üzletembereknek nagyon fontos, még Zoom konferenciákhoz is. De nemcsak a gép lehet magán, hanem a terminál is.

Mindenki tudja, hogy a reptéri terminálok mennyire zsúfoltak és hektikusak tudnak lenni, és hogy a magángépen való repülés gyakran csendesebb, nyugodtabb élményt nyújt, csakhogy az utóbbi kevesek számára elérhető. De talán most a kettő között nem kell az utasoknak választaniuk – kecsegtet a Travel and Leisure online turisztikai szaklap.

A PS egy gyorsan bővülő utazási cég, amely a kereskedelmi légitársaságokkal utazóknak a privát repülőtéri terminálok kényelmét kínálja. A társaság, amely 2017-ben indította útjára vállalkozását, 2024-ben Dallasban, 2025-ben pedig Miamiban, a Pan Am egykori központjában tervez újfajta terminálokat nyitni.

"Küldetésünk, hogy az emberek megszeressék a repülőteret" - mondta Amina Porter vezérigazgató a Travel + Leisure-nek . Ez azért fontos, mert egy nyaralás legrosszabb része maga az utazás szokott lenni”.

Az utazók, a tagsági szinttől függően, különböző szolgáltatási szintek közül választhatnak. Az All-Access tagság, amely évente 4850 dollárba kerül, lehetővé teszi a tagok számára, hogy 3550 dollárért privát lakosztályt foglaljanak legfeljebb négy vendég számára, vagy helyet foglaljanak a szalonban, amely egy csúcskategóriás társalgó, személyenként 750 dollárért. 

Háztól a gépig

A kellemes, nyugodt környezet, a kaviár, a pezsgő és más finomságok mellé az utazók azt a pluszt kapják, hogy személygépkocsival közvetlenül a várakozó repülőgéphez szállítják őket. A PS Direct szolgáltatásnál a sofőr BMW-vel szállítja haza az utazókat a fedélzetről az otthonukba.

A privát lounge-ban csak azokkal találkozik valaki, akikkel együtt utazik. Olyan, mintha egy szállodai lakosztályban lennénk, saját mellékhelyiséggel, de nincs ágy. Igaz, beraktak kanapét is, arra az esetre, ha valaki szunyókálni szeretne. Van saját mellékhelyiség is. A jövőbeli helyszíneken a privát lounge-okhoz saját zuhanyzó, tévé, feltöltött hűtő is tartozik majd, nem beszélve a masszőrökről, manikűrösökről és fodrászokról.

Aztán, amikor eljön a beszállás ideje, egészen a gépig viszik az utast, és felkísérik a gép azon lépcsőjén, amely általában a légitársaságok személyzete számára fenntartva, majd közvetlenül a helyére kísérik. Mondani sem kell, hogy elsősorban Los Angelesben népszerű ez a fajta utaskezelés, hiszen nagyon sok híresség fordul meg itt, akik titokban szeretnének repülni. Ezzel a módszerrel ki tudják kerülni a paparazzikat is.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Turizmus Cukorka a párnáján, hogy jól aludjon – Új szállodai kényeztetések és csáberők
Elek Lenke | 2024. április 27. 15:01
Fa tetején, kastélyban, a semmibe lógó sziklaszirten, börtönben, őserdőben, kolostorban, sivatagban, könyvtárban és a sarkkörön túl – nincs a világnak olyan szeglete, ahol ne nyílt volna már szálloda. Az emberek egyre több pénzt fordítanak turistáskodásra, és a különleges helyszínek mellett az extra szolgáltatásokat is hajlandók megfizetni – legalábbis egy társadalmi réteg – és persze az üzleti utazók, akik el tudják számolni a szoba árát.
Turizmus Egzotikus utazások alulnézetből: az elefántturizmus gyakran jár kegyetlenséggel
Kormos Olga | 2024. április 20. 17:43
Él egy Suju Kali nevű 50 éves elefánt Nepálban, aki több mint 30 éve szállít turistákat, és sok elefánthoz hasonlóan ő is szorong, sőt, néha agresszív is az idegenekkel. Érzelmi traumáktól szenved a régóta tartó, kereskedelmi jellegű emberi érintkezés miatt.
Turizmus Bocsánatért esedezik a Dubajban történtek miatt az Emirates elnöke, 30 ezer bőrönddel még mindig adósak
Privátbankár.hu | 2024. április 20. 14:23
Elmosta az eső a dubaji repteret is, napok után állt csak helyre a közlekedés, de még mindig tennivaló - személyesen üzent az utasoknak a légitársaság vezetője.
Turizmus Nagy balhé kezdődik a magyar turisták egyik kedvenc célpontján - emberéletek is veszélybe kerülhetnek
Privátbankár.hu | 2024. április 20. 08:36
Több ezres tüntetések, éhségsztrájk a turizmus káros hatásai ellen.
Turizmus Elég a turistákból: hatalmas tüntetés készül a magyarok kedvenc üdülőhelyén
Privátbankár.hu | 2024. április 14. 11:33
Tenerifén április 12-től tüntetnek, április 20-án pedig még éhségsztrájkot is kilátásba helyeztek. A helyi lakosokat megfojtja a tömegturizmus. 
Turizmus II. Erzsébet forog a sírjában? Bárki ihat egy ötórai teát Balmoralban
Elek Lenke | 2024. április 12. 15:01
A brit királyi család először engedi látogatóit az ikonikus kastélyba.
Turizmus Fantasztikus luxushotelekből válogathatunk Londonban
Elek Lenke | 2024. április 7. 14:21
Létezett egy olyan korszaka a turizmusnak, amikor a legjobb szállodák hosszú időre otthonául szolgáltak művészek, milliárdosok – vagy éppen Poirot mester számára. Ekkorra tehető a törzsvendégek igazi megbecsülése, amikor a recepción mindent tudtak a számon tartott, dédelgetett utazó óhajairól, mániájáról.
Turizmus Észak-Korea síparadicsomába űzi Putyin háborúja az orosz turistákat
Kollár Dóra | 2024. április 7. 05:44
Tulajdonképpen hasonlóság látható Észak-Korea és Oroszország közt, hiszen különböző okok miatt mindkettő a nemzetközi közösség páriájává vált. Most egy szokatlan területen formálódik egy olyan kapcsolat, amely kölcsönösen jövedelmezőnek bizonyulhat majd.
Turizmus Hogyan utazik a Z generáció? Nem süttetik magukat egész nap a strandon
Elek Lenke | 2024. április 1. 14:17
Világot látni 20 vagy akár 18 évesen – ez ma természetes. Azt mindnyájan tudjuk, hogy a kulcsszó az internet és a mobiltelefon. De a Travel and Leisure amerikai turisztikai szaklap más trendeket is feltár a legfiatalabbak utazási szokásaiban.
Turizmus Tervezgeti a nyaralást? Érdemes lehet északnak venni az irányt
Privátbankár.hu | 2024. március 29. 13:23
A közelgő szabadságok idején érdemes kellemes klímájú, északi úti célt választani, hogy a szinte egész nyáron tartó hőség, hosszan tartó szárazság ne keserítse meg a kikapcsolódás, a pihenés idejét - véli Czeiszing Miklós. A Német Turisztikai Hivatal (DZT) magyarországi képviseletének vezetőjével a Klasszis Klubban beszélgettünk - szóba került az is, miért érdemes a magyar turistáknak Németországot választani, mennyi érdekes látnivaló, természeti és kulturális érték várja őket az országban, amely idén nyáron a foci Eb lázában ég majd. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG