Az Allianz online felmérése szerint a válaszadók többsége Magyarországon nyaral, 30 százalékuk viszont külföldön tölti szabadságát. Európán belül a legkedveltebb úti célok Horvátország, Olaszország és Görögország, a távolabbra utazók közül legtöbben pedig Egyiptomot, Tunéziát és az Egyesült Államokat választják. A felmérésből az is kiderült, hogy a magyar utazók a nyár végét és a vénasszonyok nyarát is kihasználják, mivel a válaszadók 50 százaléka még nincs túl idei nyaralásán.
Egyre fontosabb, hogy utazás alatt is védve legyünk
Azok, akik Magyarországon kívül töltik el szabadidejüket csaknem minden esetben legalább egy hetet szánnak kikapcsolódásra. A felmérés megmutatta, hogy mára csupán 2 százalékra csökkent azok aránya, akik egyáltalán nem foglalkoznak azzal, hogy utasbiztosítást kössenek, az emberek többsége azonban fontosnak tartja, hogy rendelkezzen valamilyen szintű védelemmel.
Kádár Péter, az Allianz Hungária Zrt. életbiztosítási igazgatója úgy véli, hogy a felmérés alátámasztja tapasztalatainkat, miszerint egyre nő azoknak az embereknek a száma, akik tudatosan gondoskodnak nyaralásukról és külföldi utazásuk alatt is biztonságban szeretnék tudni magukat és a szeretteiket.
Összesen 16 százalék azon külföldre utazók aránya, akik bár fontosnak tartják a megfelelő védelmet, azért nem kötnek utasbiztosítást az utazás előtt, mert rendelkeznek Európai Egészségbiztosítási Kártyával, vagy bankkártyájukhoz kötött utasbiztosítással.
Az ár-érték arány a legfontosabb
A felméréséből megállapítható, hogy bár legtöbben a vízparti nyaralásokat és a városlátogatásokat részesítik előnyben, sokan töltik aktív pihenéssel szabadságukat. A válaszadók 95 százaléka szerettei, vagyis családja, párja vagy barátai társaságában tölti el a kikapcsolódásra szánt napokat, összesen 2 százalékuk indul egyedül útnak.
Az utasbiztosítás megkötésénél olyan szempontok játszanak meghatározó szerepet, mint az ár és a biztosítótársaság hírneve, megbízhatósága. Kádár Péter kiemelte: a válaszadók közel fele gondolja úgy, hogy az ár mellett fontos, ki nyújtja a szolgáltatást, hiszen az utazás során elengedhetetlen egy stabil, megbízható partner, akire veszély esetén számíthatnak az ügyfelek. Az eredmények azt mutatják, hogy az ár-érték arány az, ami befolyásolja az ügyfeleket egy termék vásárlása során.