Egy fél évet kap a nyertes
A BKK és a Főpolgármesteri Hivatal azt írta: a nyertesnek a szerződéskötés után fél év alatt kell a rendszert indulásra készre felépítenie. A vállalkozónak olyan rendszert kell szállítania és üzemeltetnie, amely alkalmas arra, hogy a felhasználók télen-nyáron, éjjel-nappal, automatizáltan tudjanak a kerékpárokhoz hozzáférni és használat után azokat tetszőleges állomáson leadni.
A nyertes vállalkozó feladata a gyűjtőállomások tervezése, a 75 terminál gyártása és telepítése, a szoftverek biztosítása és egy mobiltelefonos alkalmazás fejlesztése.
Fél órát ingyen tekerhetünk
A beruházással olyanok számára is biztosítják a városi kerékpározás lehetőségét, akik nem tudják vagy nem akarják a saját biciklijüket használni, vagy nincs saját kerékpárjuk. A rendszert bárki igénybe veheti, és az első fél óra díjmentes lesz, a rendszeres felhasználók BuBi-kártyával, az esetiek bankkártyával tudnak majd fizetni.
A belvárosi zónában átlagosan 300-500 méterenként lesz egy dokkoló állomás. Az első ütemben a dél-budai egyetemvárosban, a bel-budai Vízivárosban, a belvárosban, Terézvárosban, az Erzsébetváros teljes területén, illetve Újlipótvárosban, Ferencvárosban, a Józsefváros belsőbb területein épül ki a rendszer.
Milyen biciklik lesznek?
Mintegy 1500 dokkolót építenek ki ezeken a helyeken, amelyek fogadják majd az egyedi alkatrészekből épült kerékpárokat. Elvárás, hogy ezeket a férfiak és a nők is kényelmesen tudják használni, legyen a bicikliken graffitiálló bevonat, tömlő és szelep nélküli abroncs, külön működtethető első és hátsó fék, váltó, csomagszállításra alkalmas tároló. A komplett rendszerhez karbantartó műhely és a bicikliket a gyűjtőállomások között szállító járműpark is tartozik.