Az ombudsman szerint a törvényhozó a korábbi jogszabállyal azt akarta megakadályozni, hogy bárki kibújjon a regisztrációs adó megfizetése alól úgy, hogy külföldi rendszámú autót vesz. Eszerint belföldi üzembentartó, tulajdonos, illetve magyarországi lakóhellyel rendelkező járművezető idehaza csak bizonyos mentességek megléte esetén jogosult külföldi rendszámú gépjárművet vezetni. Ezeket okirattal kellett igazolni és mivel ezek utólag nem nyújthatók be, ha igazoltatásnál nem voltak meg, akkor a rendőr azonnal leszereltethette a rendszámtáblát.
Szabó Máté javaslata alapján ősszel kétszer is változik a jogszabály, mégpedig úgy, hogy a korábbi egy nap helyett - hat hónapon belül - összesen legfeljebb 30 napon át használhatják Magyarországon az autót, ha ahhoz az üzembentartó írásban hozzájárult. Az iratok hiteles fordítása helyett pedig elegendő lesz az egyszerű fordítás is. Módosul a belföldi üzembentartó fogalma is, így az, akinek a lakóhelye vagy a tartózkodási helye nem igazoltan Magyarország, az a jövőben jogszerűen vezetheti külföldi rendszámú autóját és nem kell emiatt megszüntetni a magyarországi lakóhelyét.
Másfelől nem rendezett annak a kocsinak a sorsa, amelynek leszerelték a rendszámát. Az ombudsmani kifogást az országos rendőrfőkapitány is elfogadta és egyetért azzal, hogy ez sérti az alapjogokat, ezért támogatja a jogszabály módosítását.