Tavaly a negyedik negyedévben az Air France KLM légitársaság 6,6 százalékkal növelte utasforgalmát a szállítási kapacitás 6,0 százalékos növekedése mellett. A növekedés a sztrájkok és a kedvezőtlen időjárási viszonyok miatt lerontott bázisadatnak, a Marseille-i bázis tavaly októberi felvételének, valamint a Martinair forgalma tavaly novembertől kezdődő konszolidációjának köszönhető.
A légitársaság kapacitás-kihasználtsági mutatója 81,8 százalék volt tavaly, 0,4 százalékponttal magasabb, mint 2010-ben. A szállítási kapacitási egységenként (Revenue per Available Seat-Kilometer, RASK) elért bevétel 2,6 százalékkal csökkent, az utasforgalmi bevétel pedig 3,2 százalékkal 4,68 milliárd euróra emelkedett. Az előző évinél 252 millió euróval magasabb üzemanyag-költségek miatt az üzleti eredmény 224 millió euró veszteségbe fordult a 2010-es 12 millióról.
A cargo-üzletág 2011 közepétől a világgazdasági lassulással összefüggésben romló eredményt mutat. Tavaly a kapacitáskihasználás az előző évihez képest 2,9 százalékponttal 67,5 százalékra csökkent. Az értékesítési árbevétel 802 millió euróra mérséklődött az előző évi 830 millióról, ezzel együtt az üzleti eredmény a fedezeti pontra csökkent az előző évi 60 millióról. Az utasforgalmi üzletág forgalma 6,9 százalékkal, kapacitása 6,6 százalékkal nőtt, részben az európai légtér tavaly áprilisi lezárása miatt lecsökkent bázisértéknek köszönhetően.
Az értékesítési árbevétel az előző évihez képest 4,5 százalékkal 24,36 milliárd euróra emelkedett, a működési költségek viszont 6,2 százalékkal 24,72 milliárd euróra. Az üzleti eredmény az üzemanyagköltségek 904 millió eurós növekedése után 353 millió euró veszteségbe fordult a 2010-es 28 millió eurós pozitív eredményről. A kiigazított üzleti eredmény 65 millió euró veszteség lett az előző évi 302 millió euró pozitív eredmény után. Az egyszeri tételektől megtisztított éves nettó eredmény 809 millió euró veszteség a 2010-es 289 millió euró nyereség után.
A légitársaság 2012 januárjában léptette életbe a nyereséges működés visszaállítását célzó átszervezési programját, ennek keretében az egy egységre jutó költségeit üzemanyagköltségek nélkül tíz százalékkal, adósságállományát pedig kétmilliárd euróval tervezi csökkenteni. Az üzemanyagköltségek várható 1,1 milliárd eurós emelkedése miatt azonban az első félévben az előző évinél alacsonyabb üzleti eredményre számít. A második félévben azonban a vállalat már számít az átszervezési program első pozitív hatásainak jelentkezésére.