A nagysebességű vonat Harbin városát köti össze Taliennel, a 921 kilométeres távon összesen 24 kínai várost érintve. Az átlagosan óránkénti 300 kilométeres sebességgel közlekedő, kínai gyártmányú szerelvény hétfői próbaútján mintegy 4 óra alatt tette meg a távot.
A rendes közlekedésben való átlagsebessége óránként 350 kilométer körül várható, vagyis végállomástól végállomásig nagyjából 3 óra lesz majd az út, ami 9 órával kevesebb a jelenlegi átlagnál. A nagysebességű vonatok bevezetése a remények szerint nagyban csökkenti majd az északi régiók közlekedési nehézségeit, és hozzájárul majd azok gazdasági fejlődéséhez.
A járművek különlegessége, hogy egyedülálló módon a legextrémebb időjárási viszonyokhoz, a mínusz 40 és plusz 40 Celsius fok közötti hőmérsékletekhez is képesek alkalmazkodni. A vonatok tervezése során új, fagyálló és hőtartó anyagokat használtak a mérnökök, amelyek energiahatékonyak és viszonylag állandó hőmérsékleten tartják a szerelvényt. Emellett a hó olvasztását is speciális berendezések segítik - hangzott el a CCTV riportjában.
A szerelvények beállítása a menetrendszerű közlekedésbe az év végére várható, a vonatokra addig biztonsági ellenőrzések várnak. A technológia kifejlesztésével a világon elsőként Kínában állítanak közlekedésbe nagysebességű vonatokat magasan fekvő területen.